Umgänge
Hej!
Jag och pappan är inte tsm och har aldrig varit. Vi har dock en dotter på 4 månader. Jag har två barn sedan innan, 12 och 9 år gamla.
Vi har sedan födelsen en muntlig ök genom famrätten vad gäller umgänget. Pappan har själv valt tiderna. 1 timme på två olika vardagskvällar och två timmar sammanhängande på helgen. Det har tidigare inte funkat alls, då dotterns bara gråtit när han försökt ha henne. Senaste ggr har det funkat, då hon oftast somnat i hans famn till slut.
Jag och pappan har rätt stora problem att samarbeta. Han misstror oftast det jag säger vad gäller dottern. Har därför funkat bättre när famrätten sagt saker till honom.
Nu har vi verkligen fått problem. Pappan vill gör första ggn hämta dottern och ta med henne ensam till sig i helgen. Tidigare vi varit där har jag varit med. Kände mig lite tveksam om de var trygga med varandra och han trodde dottern var mogen för det, men tänkte att det kanske han ansåg då han föreslog det. Frågade och han svarade att han inte trodde det, men hans föräldrar ville träffa henne. Därefter sa han till mig att pumpa ut mjölk han kunde ta med. Dottern har aldrig ätit flaska och haft kolik, så BVC har inte varit helt positiva till flaskmatning om det gick att klara sig utan, vilket hittills har funkat bra. Ansåg inte att det behövdes mat för 2 timmar, men den tiden gällde inte längre utan nu skulle det bli dom det blev helt plötsligt. Han förstod inte alls vikten av tider trots att han tyckte det var jättebra på sista socmötet.
Diskussionen blev så hetsig från hans sida med svordomar och höjd röst från hans sida att mina andra barn som har sommarlov tyckte han var läskig och blev rädda. Och jag mår skit. Vill verkligen inte att de ska bli drabbade av detta mer än de måste. Vad ska jag göra? Hittills har allt umgänge skett hos mig. Måste det vara en oro för barnen när han kommer? Han har ca 2 mil enkel väg till oss. Akut behov av synpunkter, då nödta möte på famrätten ligger långt fram pga semestrar. :(