• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-08 19:06:32 följande:

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

Hejsan!

Här är en till 30+:are som försöker bli gravid... Då såklart efter ett missfall...
    Fick starkt på ÄL Stickan idag, har sexat redan innan, så vi får se...

Som sagt jag hänger gärna på här
  • CarroK

Här är en till! Slutade med p piller i feb 2015 och än inget plus men det är först nu som jag börjar få nån koll på kroppen.

• Kit
    Cissi2801 skrev 2015-07-08 21:50:21 följande:
    Hejsan!

Här är en till 30+:are som försöker bli gravid... Då såklart efter ett missfall...
    Fick starkt på ÄL Stickan idag, har sexat redan innan, så vi får se...

Som sagt jag hänger gärna på här

Fy va trist med missfall - är det första barnet?
    Vi får hålla tummarna för resultat på ÄL :)
    Jag har ingen aning om vad jag ska vänta mig i fråga om hur fort/långsamt. Första försöket för mig.

CarroK skrev 2015-07-08 21:57:01 följande:

Här är en till! Slutade med p piller i feb 2015 och än inget plus men det är först nu som jag börjar få nån koll på kroppen.

Det kan ta ett tag. Jag hade haft p-stav i över tio år när jag slutade med hormoner och det tog åtminstone ett halvår innan min men var regelbunden igen. Nu är jag väldigt regelbunden så jag hoppas att vi kan pricka in liggat på "rätt" dagar, ;)

KUL att vi är några {#emotions_dlg.flower}

• Cissi2801
    Kit skrev 2015-07-08 23:51:49 följande:

Fy va trist med missfall - är det första barnet?
    Vi får hålla tummarna för resultat på ÄL :)
    Jag har ingen aning om vad jag ska vänta mig i fråga om hur fort/långsamt. Första försöket för mig.

CarroK skrev 2015-07-08 21:57:01 följande:

Det kan ta ett tag. Jag hade haft p-stav i över tio år när jag slutade med hormoner och det tog åtminstone ett halvår innan min men var regelbunden igen. Nu är jag väldigt regelbunden så jag hoppas att vi kan pricka in liggat på "rätt" dagar, ;)

KUL att vi är några {#emotions_dlg.flower}

Tack, det kan gå fort för många, men för andra kan de ta ett år innan man blir gravid... Men försök att inte tänka så mycket på de, visst de e lätt å säga, men jag vill önska dig lycka till och hoppas plusset är runt hörnet...
    Vi försöker att inte tänka på de...
  • CarroK

Jag försöker också intala mig själv att de kan ta tid utan att nått är fel men de är svårt. Min sambo är helt cool, han tänker inte alls på de men jag antar att de är annorlunda för tjejer. Man analyserar sin kropp på ett annat sätt. Jag har ÄL nästa helg, min cykel har stabiliserats till 27 dagar de två senaste. Så de känns skönt iaf.

• Jenka81

Hej tjejer! Jag är 34 år och har tre barn, 12, 9 och 2 år. Nu hoppas vi på en liten fyra :) Hade äl i helgen och BIM den 19/7. Spännande :)

• Kit
    Cissi2801 skrev 2015-07-09 07:37:31 följande:
    Tack, det kan gå fort för många, men för andra kan de ta ett år innan man blir gravid... Men försök att inte tänka så mycket på de, visst de e lätt å säga, men jag vill önska dig lycka till och hoppas plusset är runt hörnet...
    Vi försöker att inte tänka på de...
    CarroK skrev 2015-07-09 08:25:00 följande:

Jag försöker också intala mig själv att de kan ta tid utan att nått är fel men de är svårt. Min sambo är helt cool, han tänker inte alls på de men jag antar att de är annorlunda för tjejer. Man analyserar sin kropp på ett annat sätt. Jag har ÄL nästa helg, min cykel har stabiliserats till 27 dagar de två senaste. Så de känns skönt iaf.

Ja, vi har sagt att vi ska ha den inställningen till att börja med. Vi fortsätter som innan utan att planera sexandet och ser vad som händer. Vi fick nyss besked att min man fått tillfälligt jobb på en annan ort i sex månader och kommer att vara borta på veckorna..Håller tummarna för att vi lyckas pricka rätt nån helg Oskyldig
    Jenka81 skrev 2015-07-09 09:13:28 följande:

Hej tjejer! Jag är 34 år och har tre barn, 12, 9 och 2 år. Nu hoppas vi på en liten fyra :) Hade äl i helgen och BIM den 19/7. Spännande :)

Hej Jenka81 och välkommen :) Spännande med en fyra. Jag är också 34 men vi försöker att få våran första.

Jag är helt lost när det kommer till alla förkortningar..nån som kan hjälpa mig?

ÄL= ÄggLossning
    BIM=?

Har ni tips på nån bra app? Jag har koll på mensen med Period Tracker och den ger en beräknad dag för ÄL. Har hört att det ska finnas nån som man tempar till för att få exakt ÄL-dag.

• Jenka81

BIM = Beräknad Icke-Mens dvs då man ska få mens om man inte är gravid :)

• CarroK

Min sambo kommer också att veckopendla aug-dec så jag hoppas oxå på att pricka in rätt. Hur länge har ni i tråden hållit ihop med er partner? Vi har varit tillsammans i 10 år och nu är det alltså ettan som är under produktion

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS