Inseminering i Danmark
Någon som varit i Danmark och insemineral sig och vill dela med sig av info? Tex pris, tog det på första försöket, bästa klinik osv osv? Tacksam för svar!
Någon som varit i Danmark och insemineral sig och vill dela med sig av info? Tex pris, tog det på första försöket, bästa klinik osv osv? Tacksam för svar!
Vi var på vitanova. Super bra service!
Gå in på deras sida så får du bra information. Undrar du något så svarar de mer än gärna på mejl.
Lycka till
Tack så mycket! Flunken: hur dunkar det där på donor? Inte så insatt
Har du donerat spermier? Men hur funkar det liksom? Om man vill ha öppen donator tex. För om.mitt barn vill veta. Så skulle jag inte beröva den möjligheten. :)
Har du donerat spermier? Men hur funkar det liksom? Om man vill ha öppen donator tex. För om.mitt barn vill veta. Så skulle jag inte beröva den möjligheten. :)
Jag är också hederlig. Men tänker scenariot att barnet vill veta ursprung. Då vill jag ha möjligheten att kunna visa det. För en sån fråga hade kanske gnagt sönder barnet annars. Grubblat i massor... :)
Följer gärna denna tråd då jag också undrar.
Jag lutar mer mot Danmark än "privat" donator då jag är rädd/vill ev undvika strul om det skulle uppkomma. Dock en känsla jag har nu
Jag är också hederlig. Men tänker scenariot att barnet vill veta ursprung. Då vill jag ha möjligheten att kunna visa det. För en sån fråga hade kanske gnagt sönder barnet annars. Grubblat i massor... :)
Jag har varit på storkkliniken i Danmark, min fru genomgick en inseminering med våran son med :) Funkade efter andra försöket..jag väntar på svar.. BIM-5 idag :)
Jättetrevliga och duktiga på det dom gör :)
Vad vill du ha reda på? Olika kliniker eller infon inom en speciell klinik? :) Vi valde att göra det i Danmark då det var lång väntetid i Sverige
Jag föreslår att du läser på de olika klinikernas hemsidor och jämför vilken som passar dig bäst. Det finns flera att välja mellan.
Gaia
Storkklinik
Vitanova
Sellmer
Gyn Grönlund
CFC
Trianglen
Det finns säker fler men jag kommer bara på dessa nu.
Jag har gjort insemination på Vitanova och håller nu på med IVF-behandling där. En jättebra klinik med underbar personal. Den ligger centralt i Köpenhamn och de är snabba på mejl.
Har även gjort IVF på Trianglen som ligger i Hellerup norr om Köpenhamn. Väldigt kunniga och hjälpsamma.
Är mycket nöjd med båda klinikerna.
Glöm inte bort att det är en lagändring på gång till våren som möjliggör seminarion även i sverige för singelkvinnor tex!
Glöm inte bort att det är en lagändring på gång till våren som möjliggör seminarion även i sverige för singelkvinnor tex!