• Maddi

Vad är bra fleecekläder, finns det sämre/bättre?

Min son börjar på förskolan i augusti och klurar på kläder till en 2 1/5 åring.

Jag är väldigt noga att mina barn ska ha bra ytterkläder med kvalité och köper overaller från isbjörn och skalkläder från reima.

Men eftersom han har varit hemma så har jag haft stor koll om han fryser när vi är ute. Men vi är ju inte ute längre stunder om de är väldigt kallt eller spöregnar i flera timmar och det har funkat bra med fleece jacka och byxor från hm.

Förskolan är ju ute längre, så Nu undrar jag om det är värt att köpa dyrare fleece från t ex reima, Är det tjockare och bättre än från billigare hm eller spelar det ingen roll?

Annars undrar jag vart ni rekommenderar fleecekläder ifrån. Det ska alltså vara under skalkläder och så småningom overallen.

• Svar på tråden Vad är bra fleecekläder, finns det sämre/bättre?
  • Dockan

Osäker på barnkläder men har själv billiga fleecelager och dyrare från Haglöfs. Haglöfs är både bättre passform, tunnare men varmare (smidigare), dessutom har tvättats och använts mycket men är i grymt skick fortfarande.

Så visst kan det vara skillnad. Reima har sommarrea nu. :) Har en god vän som arbetar som förskolelärare - hon förespråkar Pop vindfleece under overall de riktigt kalla dagarna. Av erfarenhet fryser inte de barnen.

• Orkide

Jag har altid köpt bra märken när det gäller vinterkläder (overall, vantar), vinterskor, höstskor, regnkläder, stövlar. Skalkläder och fleecekläder har jag köpt från åhlens/lindex/kappahl. På vintern ska man ju även ha underställ (3 lagers principen). Har köpt det från lindex tror jag.

Köp vettiga märken i den mån du kan. Sen kan du köpa de mindre viktiga plaggen i mindre prisklasser. Bra kvalité håller oftast längre. Men de växer fort också

Mina barn har inte (vad jag vet) blivit kalla eller blivit blöta. Mina barn är ganska varma av sig och har inte alltid behövt lager på lager men möjligheten ska finnas på förskolan

• Maddi

Jag kan ju alltid testa med dyrare då får jag se om de är någon skillnad :)

Svar på tråden Vad är bra fleecekläder, finns det sämre/bättre?