• Mynameismorganfreemanbutisoundli

Vad kallar man en människa som hatar många saker?

Vad kallar man en människa som hatar stora mängder av saker? Inte en antrop, alltså finns det något namn för en person som hatar många saker?

Tack ;-; <3

• Svar på tråden Vad kallar man en människa som hatar många saker?
  • Drottningen70

Hatar prylar eller företeelser?

• Rainbow gg
    Mynameismorganfreemanbutisoundli skrev 2015-07-05 23:20:24 följande:

Misantrop är väl en person som hatar alla människor förutom sig själv

Jag menar typ, hatar allting seriöst, personen hatar ALLTING

Då skulle jag nog säga att du inte känner personen särskilt väl. Eller själv är så optimistisk eller positiv att när en person inte är det så måste det vara nått fel på den personen. Exempelvis så funderade en väninna på att göra slut med sin kille för att han plötsligt inte var sugen på att festa, åka på spa och var allmänt nere, hon kunde inte koppla ihop att han kanske var nere för att han varit förstoppad i en evighet utan att sjukvården tog det på allvar eller att han kanske hade lite annat och tänka på och kanske var lite stressad eftersom han i samma veva höll på att köpa sin första lägenhet.

Det jag menar är att du nog inte vet allt om personen om du säger att hen hatar precis allt eller så överdriver du rejält eller så har du inte förståelse för varför personen verkar hata allt
  • Mynameismorganfreemanbutisoundli
    Rainbow gg skrev 2015-07-05 23:34:15 följande:

Då skulle jag nog säga att du inte känner personen särskilt väl. Eller själv är så optimistisk eller positiv att när en person inte är det så måste det vara nått fel på den personen. Exempelvis så funderade en väninna på att göra slut med sin kille för att han plötsligt inte var sugen på att festa, åka på spa och var allmänt nere, hon kunde inte koppla ihop att han kanske var nere för att han varit förstoppad i en evighet utan att sjukvården tog det på allvar eller att han kanske hade lite annat och tänka på och kanske var lite stressad eftersom han i samma veva höll på att köpa sin första lägenhet.

Det jag menar är att du nog inte vet allt om personen om du säger att hen hatar precis allt eller så överdriver du rejält eller så har du inte förståelse för varför personen verkar hata allt

Nu är det inte så att jag menar en specifik person, för det gör jag absolut inte, jag bara undrar om det finns ett speciellt namn för en sådan person
Svar på tråden Vad kallar man en människa som hatar många saker?