• Anastasia

Hur skulle du ha röstat idag?

Annat parti - står för de mindre partierna som tex. FI, Pirat partiet osv.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du ha röstat idag?
  • Giovanna

Ska vi utgå ifrån att det är riksdagsvalet du åsyftar?

• Giovanna

Jag är medlem i Vänsterpartiet men i riksdagsvalet 2014 taktikröstade jag på Fi med hopp om att få in dom i riksdagen och få till en rödgrönrosa majoritetsregering. Första gången jag bestämt mig dagen före valet. Om det vore val idag skulle jag rösta på Vänsterpartiet.

• Anastasia

Tack Giovanna för ditt svar.  Själv så röstade jag på Socialdemokraterna 2014 och skulle ha röstat på Socialdemokraterna idag.  

• Aniiee

Jag röstade inte 2014 och skulle inte rösta idag heller.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Prinsessmamman

Sverigedemokraterna 2014 och skulle röstat på dom igen. För mig finns det inga andra alternativ! Jag tycker dom är bäst helt enkelt.

• boundforglory
    Giovanna skrev 2015-07-03 21:03:34 följande:

Jag är medlem i Vänsterpartiet men i riksdagsvalet 2014 taktikröstade jag på Fi med hopp om att få in dom i riksdagen och få till en rödgrönrosa majoritetsregering. Första gången jag bestämt mig dagen före valet. Om det vore val idag skulle jag rösta på Vänsterpartiet.

Varför röstar du på ett borgerligt parti om du är med i vänsterpartiet?? :O
  • Chianti
    boundforglory skrev 2015-07-03 23:12:46 följande:
    Varför röstar du på ett borgerligt parti om du är med i vänsterpartiet?? :O
    F! borgerligt?? Skrattande

Jag röstade på ett alliansparti men efter DÖ känner jag mig så sviken att jag inte tror jag kommer kunna förmå mig att rösta på nån av dem igen, så det får bli blankt.
Svar på tråden Hur skulle du ha röstat idag?