• BandAnna

Hungrig men kan inte ätA

Genom hela livet så har jag alltid kunnat känna hunger, men väldigt sällan haft aptit. Jag tror det kommer sig ur att jag mår väldigt dåligt när jag är mätt. Hjärtat rusar och det känns som att maten sitter kvar i strupen (Vet inte hur jag ska förklara det annorlunda). Medan andra verkar må bra att vara mätta så slutar jag alltid äta när jag är på gränsen till att blivit av med de värsta hungerskänslorna.

Och läkarna hittar inget fel på mig.

Folk säger: det är ju bara att äta.

Men det är inte så lätt. Varje tugga måste jag tvinga ner även om jag tycker att maten är fantastiskt god.

Dricker gör jag för att jag vet att jag måste, men mår nästan alltid illa av det. Vatten är värst så därför dricker jag exempelvis mjölk.

Kan det vara något medicinskt fel även om läkarna inte kan hitta det?

Kan tillägga att jag som barn blev opererad för förträning i nedre magmunnen, men det lär väl knappast kunna påverka något nu.

Någon mer med samma problematik?

• Svar på tråden Hungrig men kan inte ätA
  • Minza83

Låter mer som problemet är rent psykiskt. Kbt vore kanske något att satsa på?

• BandAnna

Det har ju dock varit på detta sätt sedan barnsben. Dessutom är det ju inte så att jag inte gillar mat. Jag tycker om konsistensen, smaken, lukten och vill inget hellre än att äta. Men när man väl ska till att stoppa gaffeln i munnen så säger det stopp. Förutom när det gäller riktigt mörkt bröd utan socker, potatis, sallad eller salladsost. Då går det förvånansvärt bra. Men då uppstår inte heller hjärtklappningarna efteråt har jag märkt.

Ibland köper jag hem salladsostblock och tuggar i mig som om det vore en sandwich utan att uppleva några problem.

Men ljust bröd, kött, feta såser, godis, läsk, chips, pasta, ris och nästan allt annat jag kan komma på startar den här reaktionen i kroppen.

Så kan det finnas något som kan orsaka hjärtklappning efter maten nästan oavsett hur lite man äter?

Svar på tråden Hungrig men kan inte ätA