• I Walk The Line

Onda förvärkar?

Är i v 30 och har länge nu haft sammandragningar, många varje dag.

Igår fick jag att vissa gjorde ont. Tänkte att det är nog inte så farligt. Hade kanske 5-6 st onda på hela dan.

Inatt hade jag någon, och idag har jag kanske haft 3-4 st?

Hur stor risk är det att något sätts igång?

Bör jag kolla upp det, eller avvakta och se om det blir mer eller går över?

Vad gör de om jag skulle åka in imorgon och kollar?

• Svar på tråden Onda förvärkar?
  • Anonym (Anonym)

Jag hade onda sammandragningar redan från v 25 med första barnet. Ingen fara för mig.. ta det lugnt bara, stressa inte, bär inte tungt. Se om det funkar! Om det drar igång på riktigt så får man ju regelbundna värkar o då pratar vi inte om några om dagen. Om du är orolig så ring förlossningen. Det Dom då gör är att kolla om du har några värkar/sammandragningar och gör ev. UL. Har man för mycket sammandragningar så tappen blir påverkad blir man sjukskriven.

• I Walk The Line

Oj, såg ditt svar nu! Tack!

Är mest orolig för att de gör ont, och är då rädd för risken att han kommer tidigt...

• Minxy

Prata med din BM eller ring förlossningen - om dom tycker det låter som nåt som ska kollas upp så kommer dom be dig åka in :)

Jag har haft onda och regelbundna förvärkar med alla mina tre barn. Med första var jag öppen ca 1,5 cm från v.33, men han föddes inte förrän v.39 ändå. Förvärkarna började runt v.23 om jag minns rätt.
    Nu med tredje (är i v.33 nu) har jag täta och regelbundna förvärkar (dom kommer med 2-4 minuters mellanrum och håller i sig ca 2 timmar i sträck), men dom har nästan inte alls påverkat livmodertappen.

Svar på tråden Onda förvärkar?