• Zelini

Andra IVF försöket i IVF kliniken Stockholm

Hej, 
    Är det någon som har erfarenhet av IVF kliniken i Stockholm? Just nu håller vi på med våran andra ivf försök. Första gången såg allting bra ut, 14 ägg och ett bra sperma prov och vi fick tillbaka en topp blastocyst men tyvärr blev det ett negativt resultat. Snälla finns det någon där ute där vi kan dela erfarenhet och peppa varandra? 
    Det som gör mig mest ledsen är att allt känns som rullande band i kliniken, de har sällan tid för att sitta ner och diskutera nästa behandling och ger alltid standard svar. 

• Svar på tråden Andra IVF försöket i IVF kliniken Stockholm
  • Lantlollan

Jag tycker att vi har blivit väl behandlade där, men visst har de fullt schema. De har dock alltid tagit sig tid när vi har ställt frågor och vi blir mötta med mycket värme. Plussade igår efter tredje insättningen (första färska med tvådagars tog sig inte, andra frusen blastis blev tidigt missfall och nu också frusen blastis). Hoppas att det ska gå bra för er!!

• Zelini

Hej Lantlollan,
    Vilken underbar nyhet, grattis! Måste vara en overklig känsla? 
    Hur upplevde du när det var dags för dig att få tillbaka embryot? Jag vet att många kliniker gör vul innan samt visar på skärmen när embryot åker in från katetern till livmodern. Man ser inte själva embryot så klart utan luft bubblan.Senast vi skulle få tillbaka vår blastocyst hade jag läst lite om embryoglue som skall förmodligen hjälpa till o fästa.  När jag frågade kliniken om de kunde utföra något sådant fick jag som svar att vi borde ha frågat om detta själva. Rynkar på näsan Inte alltid lätt att fråga när man är i denna känslomässiga karusell och inte har samma kunskap som dem!  
    Lycka till med graviditeten!

Svar på tråden Andra IVF försöket i IVF kliniken Stockholm