• Läkerol

Tips boende och antal dagar resa Kolmården

Fundering på hotell och besök.

Ska till Kolmården i år 2 och 4 år är barnen. Nytt för i år är Bamseland.

Behövs 2 dagar för så små barn med bara djur? Vilket hotell rekommenderar ni där eller i närheten? Någon som har rest och vill ge tips?

Vi har säsongskort på Furuvik så inte säkert att paketpris på deras hotell blir billigast. Då man får 30% rabatt på varje inträde.

Vi kan bo en bit ifrån på något bra hotell om det finns.

Ica har ju haft rabatt på Scandic hotell, men det var slutsålt.

Barnen har och kommer titta mycket på djur i Furuvik då vi bor nära.

Äldsta som blivit 4-år är jätteintresserad av karusellerna, vi har haft svårt att hålla henne redan förra året. Då grät hon för hon inte fick åka allt. Hon är en vågad tjej som åkt och åker med sina kusiner 9 år.

Därför funderar vi på Kolmården 1 dag. Och ta Gröna Lund 1 dag på vägen hem. Så boende i Stockholm som är bra/fint och prisvärt. Önskas också tips om.

Sedan vad ni tycker då. 1 eller 2 dagar i Kolmården?

Aldrig vart där.

• Svar på tråden Tips boende och antal dagar resa Kolmården
  • Anonym (jepp)

Vi tyckte inte att två dagar räckte men vi hade äldre barn. Med så små så räcker säkert en dag, de vet ju inte vad de missar om man inte hinner se allt.

• whitestar

Jag skulle aldrig åkt till såna ställen med så små barn, dom kommer knappt minnas dom varit där! O långa avstånd att gå i kolmården. Skulle hellre rekommendera nåt mindre nöjesställe med bara barnkaruseller o om ni vill se djur så finns det ju lantgårdar där man kan klappa djuren också!

• Fjärilslarv
    Läkerol skrev 2015-06-29 08:49:06 följande:

Fundering på hotell och besök.

Ska till Kolmården i år 2 och 4 år är barnen. Nytt för i år är Bamseland.

Behövs 2 dagar för så små barn med bara djur? Vilket hotell rekommenderar ni där eller i närheten? Någon som har rest och vill ge tips?

Vi har säsongskort på Furuvik så inte säkert att paketpris på deras hotell blir billigast. Då man får 30% rabatt på varje inträde.

Vi kan bo en bit ifrån på något bra hotell om det finns.

Ica har ju haft rabatt på Scandic hotell, men det var slutsålt.

Barnen har och kommer titta mycket på djur i Furuvik då vi bor nära.

Äldsta som blivit 4-år är jätteintresserad av karusellerna, vi har haft svårt att hålla henne redan förra året. Då grät hon för hon inte fick åka allt. Hon är en vågad tjej som åkt och åker med sina kusiner 9 år.

Därför funderar vi på Kolmården 1 dag. Och ta Gröna Lund 1 dag på vägen hem. Så boende i Stockholm som är bra/fint och prisvärt. Önskas också tips om.

Sedan vad ni tycker då. 1 eller 2 dagar i Kolmården?

Aldrig vart där.

mitt tips är att inte gynna ett sådant grymt djurfängelse som Kolmården där man misshandlar djuren.
  • Liten ekorre
    Fjärilslarv skrev 2015-06-29 13:13:02 följande:
    mitt tips är att inte gynna ett sådant grymt djurfängelse som Kolmården där man misshandlar djuren.
    Antar att du är vegan då?
  • Fjärilslarv
    Liten ekorre skrev 2015-06-29 13:29:10 följande:
    Antar att du är vegan då?
    nej men jag köper alltid ekologiskt kött och mjölkprodukter, ägg, kyckling och fisk.
  • Butterscotch

När vi har varit på Kolmården har vi tagit två dagar på oss, det är lagom tycker jag. Det är ju ett rätt stort område och vill man utöver att se på djuren även gå på Bamseland och se några shower så går tiden snabbt. Vi har bott på Vildmarkshotellet, det är inte superbra som hotell (halvtråkiga rum, halvtråkig middagsbuffé) men bra för barnen så man överlever en natt. Det finns aktiviteter där med såsom pool, lekrum, ansiktsmålning osv.

• Fjärilslarv
    Vestra skrev 2015-06-29 15:02:45 följande:
    Nu var iofs inte kolmården med i den här dokumentären om jag minns den rätt. Det gällde väl eskilstuna och öland eller?
    Är ingen förespråkare av djurparker, men den enda jag hade valt att åka till är just kolmården.
    ja förlåt det har du rätt i.
    Ts jag tar tillbaka det, dokumentären gällde parken zoo i eskilstuna.
    Jag var helt enkelt för snabb på tangenterna.
Svar på tråden Tips boende och antal dagar resa Kolmården