• Dasha

Vad ogillar du i din paraplyvagn?

Ett lite annorlunda sätt att välja en vagn.

klart att många vagnar har sina positiva sidor. En del har jättestort solskydd, andra har en frambåge som går att fälla ihop. allt detta ser man i beskrivningar på deras hemsidor och i affärer. men hur viktigt är det?

när man köpt en vagn, känner man av att det saknas nåt viktigt som man gärna ville ha, som en annan vagn hade?

vad är det du är missnöjd med, när det gäller din paraplyvagn?

• Svar på tråden Vad ogillar du i din paraplyvagn?
  • BikerBruttan

Den vagn jag älskat mest, har varit vår enkla Fiddler Figaro!

En vanlig, enkel paraplyvagn. Man kan välja mellan skumgummihandtag eller vanliga plasthandtag (jag valde skumgummi, då de är skönare att hålla i). Vagnen har en liten korg inunder - perfekt för filten, spaden och den extra tröjan.

Jag köpte även en organizer att hänga på vagnen, med plats för två flaskor, nyckelfack, telefonfack, samt ett STORT utrymme för alla möjliga tillbehehör. Sedan köpte jag även till ett regnskydd som man trär över hela barnet och vagnen, med hål för barnets huvud (med luva) och armar (långa ärmar). Även hål för handtagen.

Vagnen har fempunktsbälte och är utan bygel. Perfekt så slipper man lyfta i- och ur barnet.

Den blir väldigt smal och nätt när man fäller ihop den.

Här kommer en länk:

barnbutiken.com/swe/fiddler-figaro-med-plasthandtag.html

Fiddler har även en massa annat bra:

barnbutiken.com/swe/catalogsearch/result/

• Lönnsirap

Hade en paraplyvagn till äldsta barnet och det jag ogillade var "paraply-funktionen" dvs att den blev så långsmal av att fällas ihop. Det gör ju att den tar rätt stor plats. Ogillade även att den inte hade fullt liggläge.

I övrigt tycker jag att en liten vagn, paraply, eller annan är jättebra att ha!

• Mother of 4

Älskar våran Njoy bubble (numera babyjogger vue) inga nackdelar alls med den.

• Dasha

den verkar vara grym!
    priset är nog det enda jag ogillar i den

har ni förvarigsväska till den när ni ska åka flygplan och lämna i bagaget? för att jag skulle bli väldigt orolig att lämna en vagn för 3000 kr utan väska i bagaget.

förut hade vi en billig carena, och jag ogillade:

för kort solskydd

ganska svårstyrd

• Mother of 4

Kan säga att den är värd varje krona. Tror dock du kan hitta Njoy bubble för rätt bra pris på blocket. Den var billigare i inköp än vad vue kostar nu. Tror den kostade 1495 när jag köpte den.

Så smidigt att man kan välja med en enkel rörelse om barnet vill åka framåtvänd eller bakåtvänd. Lättkörd för att vara en paraplyvagn. Dottern är lång 100 cm och ryms gott och väl

• Harvester

Har en MacLaren techno och en Chico Liteway. Tycker båda funkar bra men det som är mest irriterande med modellen paraplyvagn är att de är så "upprätta" att man slår i baksidan med tån om man försöker ta lite längre kliv när man går. Detta gör att man gärna går lite framåtlutad och därmed får ont i ryggen om man är ute länge.. Nåt ni andra också upplever eller är det just mina vagnar?

• Mother of 4

Jag upplever inte det med Njoy bubble man kommer långt ifrån vagnen. Sambon är 190 sparkar intei heller. den är byggd på ett helt annat sätt än maclaren tex

Vi har en maclaren techno xlr också och en Triumph. De är bra med men man slår i de lättare. De är så mycket rakare Har de på vinden just nu så var ett tag se jag använde de.

Svar på tråden Vad ogillar du i din paraplyvagn?