• 8chan

Varför så vanligt att kvinnor vill få smisk?

Av de kvinnor och män som är intresserade av smisk är det nästan alltid så att det är tjejen som vill FÅ smisk och killen som vill GE. Kolla diverse polls här på FL till exempel. Alltid samma resultat.

Är tjejer mer undergivna av sig eller vad beror det här på?

• Svar på tråden Varför så vanligt att kvinnor vill få smisk?
  • Anonym (Spanky)

För mig känns det gött helt enkelt. Skrattande Jämför med att bli kliad eller få massage. Jag kopplar inte ihop det med undergivenhet och är inte undergiven av mig. Det hänger inte nödvändigtvis ihop.

• Anonym (Spanky)

Kan tillägga att jag är kvinna, som gillar att få smisk.

• 8chan
    Anonym (Spanky) skrev 2015-06-27 13:03:33 följande:

För mig känns det gött helt enkelt. Skrattande Jämför med att bli kliad eller få massage. Jag kopplar inte ihop det med undergivenhet och är inte undergiven av mig. Det hänger inte nödvändigtvis ihop.

Men är det inte förnedrande?
  • Anonym (Spanky)
    8chan skrev 2015-06-27 13:14:17 följande:
    Men är det inte förnedrande?
    Nej, eftersom det är jag som ber om det och min partner inte gör det med avsikt att förnedra mig. Han går för övrigt inte igång på det över huvud taget men kan tänka sig göra det för min skull. Det är inte heller en särskilt sexuell grej för mig, jag blir inte mer kåt av det än jag eventuellt kan bli av en ryggmassage. Vi ägnar oss inte åt några dominanslekar/BDSM i övrigt.
  • 8chan
    Anonym (Spanky) skrev 2015-06-27 13:20:27 följande:
    Nej, eftersom det är jag som ber om det och min partner inte gör det med avsikt att förnedra mig. Han går för övrigt inte igång på det över huvud taget men kan tänka sig göra det för min skull. Det är inte heller en särskilt sexuell grej för mig, jag blir inte mer kåt av det än jag eventuellt kan bli av en ryggmassage. Vi ägnar oss inte åt några dominanslekar/BDSM i övrigt.
    Men varför smisk istället för massage då?

Många kvinnor tycker det är jobbigt att känna hur skinkorna dallrar när de blir smiskade dessutom.
  • Anonym (J)

Jag tycker om att be min kille om smisk på rumpan. Vi har ett litet rollspel där. Som är mkt upphetsande. Han frågar mig om jag vill ha o smiskar o berömmer mig. Att jag är duktig o pussar min rumpa emellan.

• CarinaL26
    8chan skrev 2015-06-27 13:30:45 följande:

Många kvinnor tycker det är jobbigt att känna hur skinkorna dallrar när de blir smiskade dessutom.

Tycker en kvinna att det är jobbigt att få smisk för att skinkorna dallrar (eller vilken annan anledning som helst) så behöver hon ju inte få smisk. Det får ju aldrig ske mot hennes vilja. Sedan är det så att i alla fall just på mig har dallret en positiv effekt (enda gången man upplever nåt positivt av dallret )när jag får smisk över killens knän. Jag kan känna hur dallret liksom blir vågor som fortplantar sig nästan fram till klittan och det ökar det erotiska i situationen. Men jag har aldrig hört att någon annan känner samma.

Men åter igen, vill en kvinna inte ha smisk så får hon inte det heller. Vad är i så fall problemet?
  • Anonym (Spanky)

Därför att det är skönt. Endorfiner. Akupunktur tex. gör också ont men känns skönt samtidigt. Sen är det roligt också Skrattande, jag skrattar ganska mycket när jag får smisk.
  • Anonym (Samspelande kvinna)

Det är busigt.

Det är hett, jag har starkt erogena zoner precis vid slutet av stjärten innan den övergår i låren.

Det är lekfullt.

Det är lite Dominans-play över det.

Men det som får mig att tappa andan, det är när min älskling gräver ner naglarna lite grann i nedre stjärthalvan. Och sen smeker/gnuggar på stället.

• Anonym (Mia)

Kan inte föreställa mig att lite daller där bak skulle hindra någon kvinna alls från att vilja ha smisk om hon egentligen vill bli smiskad. Tror det ska till en jäkla massa daller för att en kvinna skulle ha problem med det överhuvudtaget. Så hemskt är det inte.
  • Anonym (Ug)

Det får mig att känna mig liten, älskad, omhändertagen och beskyddad.

• Danskmannen

Tjejer har et større Overjag end killar, och når de selv tycker att de
    har fortjent straf, vil de gerne ha smisk på stjärten og så bli trøstet och
    förlåtet bagefter. Derfor vil mange tjejer gerne ha smisk av deres killar, 
    for de vill, helre ha ondt i rumpen en i samvetet. 

• Anonym (Olydiga flickan)

Jag älskar känslan att bli omhändertagen och uppfostrad. Sedan är skinkorna en väldigt erogen zon hos mig och smisk kan jag verkligen bli superkåt av.

Dessutom är kvinnorumpan närmast gjord som för att ta emot smisk.

Men det är klart att smisk bara är ok om hon är med på det.

Svar på tråden Varför så vanligt att kvinnor vill få smisk?