• AnnaHarrysson

Är den för liten? Att köpa studsmatta!

Har bara en liten trädgård. Tidigare har vi haft en 3 m stor studsmatta som tagit upp över 1/3 av trädgården (hela vänstersidan). Nu har barnen slitit ut den så igår funderade på om jag ska köpa en ny eller inte, då den tagit så stor plats. Då fick jag reda på att det fanns en studsmatta som var 2,44 m.

Någon som har erfarenhet av en sån? Vilken ålder vara barnen, och var de nöjda? Är det en bra kompromiss att köpa en så liten eller blir den så liten att man likaväl kan strunta i det?

Funderar på den här: www.jollyroom.se/produkter/studsmatta-inkl-skyddsnat-2-4-m Någon med erfarenhet från jollyroom?

• Svar på tråden Är den för liten? Att köpa studsmatta!
  • Duckan

Vi har precis köpt en som är 3,5 m. En så liten som 2,5 m skulle vi inte köpa. Det tror jag inte blir bra.

• nozpa

Jag hade hellre struntat i det då faktiskt. Speciellt iom att dom haft en större innan.

• Duckan

Det måste du avgöra själv, men vi hade inte köpt en så liten en.

• MajaVira

Ytan blir bara 2/3 så stor, så jag tror inte barnen tycker att det är särskilt kul... 3 meter är nog minsta storleken, om man inte har små barn.

• AnnaHarrysson

Tack för era svar. Våra barn får vara hoppa en i taget, så då borde väl inte så stort vara ett måste?  finns det någon som har erfarenhet av 2,44 storleken?

• AnnaHarrysson

Höll som tur var höll vi med om att 2,44 var i minsta laget. Efter att ha kollat på you tube såg vi att hoppa är inga problem. Men när du ska landa efter tex en volt tog platsen slut och det var inte mycket kvar att landa på. En 3 m vågar jag dessutom två barn åt gången hoppa i. Det skulle jag aldrig göra med 2,5 m.

SÅ jag köpte en 3 m och vi är väldigt nöjda med den. Mycket bättre studs än vår ekonomivariant från jysk och betydligt bättre kvalitet på kantskydd och nät. Dessutom snygg! Lite krånglig att montera och dålig bruksanvisning men det var det värt.

Den här blev det www.lekute.se/studsmatta/exit-twist/exit-studsmatta-twist-305-gron.html

Svar på tråden Är den för liten? Att köpa studsmatta!