Vad ska jag göra ? hjälp !
Det började på morgonen med att min katt som är runt 2 - 3 år (hittekatt) började nysa lite smått, tänkte att det inte borde vara nått speciellt farligt, men nu när när jag kom hem så ser jag att han knappt kan andas ! eller han andas fast genom munnen, han är heeeeelt täppt i nosen o gör skumma rossling ljud varje gång han andas ut o in med munnen, o nyser lite då o då inte så ofta som jag vill höra han nysa..jag har jätte panik o fattar ingenting,
jag googla lite och jag antar att det är nån form av kattsnuva..men det står att dom blir lite täppt bara inte som han är nu o inte kan andas genom nosen.. plus att dom brukar ha feber,diarre, inte äta osv osv..men han är rätt så ''normal'' förutom att han har munnen öppen HELA tiden o gör skumma rosslingar.. jag vågar inte somna för vill verkligen inte vakna till att han ligger död i ett hörn . ursäkta särskrivningen men de väldigt mkt i huvudet just nu.
Vad borde jag göra ??
har nån haft samma problem ? o jag snackar inte om lite små täppt i näsan o snorig utan helt o hållet täppt..jag gick så långt att jag satte min mun mot hans tryne o försökte suga ut de skit han har i nosen. de verkliigen panik..
Måste tillägga att det här är min första katt jag äger, haft hund hela mitt liv min inte katt så vet inte riktigt vad jag ska göra..