Involvera pappan mer
Hej på er. Lite nyfiken på hur mycket era partners är involverade i era små. Vår lille kille är 3 månader nästa vecka och jag tycker att det är jätte svårt att ge pappa och son kvalitetstid. Till saken är den att pappan är borta från kl 7 till 18 (mån-fre) och på kvällarna är det mycket amning för min del. Lillen somnar sen runt 20-21 och då har kanske min man "bara" bytt blöja, tagit på pyjamas och busat en liten stund. På helgerna behöver trädgården skötas och andra praktiska saker som jag är ganska dålig på (det blir då att maken gör det mesta arbetet och jag tycker inte att det är så stor skillnad mot vardagarna. Han har absolut inget emot att ta hand om sin son och han är en underbar pappa. Det blir så klart mycket tid med mamma under första året eftersom jag ammar. Men kan inte hjälpa att känna att min man missar så mycket och är orolig att min son får svårare att knyta an till sin pappa. Hur ser ni andra ammande mammor på detta? Har ni liknande känslor? Hur gör ni i så fall för att ge fäderna tid med era barn?