• Anonym (M)

När hör umgängesstödet av sig??

Har en dom på att min 1 åriga dotter ska träffa sin pappa för första gången om 2 veckor tillsammans med umgängesstöd. Då han misshandlat mig (och även är dömd för det) så ville jag ogärna närvara under umgängena då det skulle tillföra sånt obehag och sån rädsla att jag tror dottern skulle känna av det. Därav dom på umgängesstödet. Hon skulle få lära känna umgängesstödet innan och jag tycker det är hög tid för oss att börja träffas om hon ska hinna bli trygg med att lämnas ensam med henne. Men ingen har hört av sig till mig än och jag börjar bli lite orolig. Då hon är så liten och då hon har svårt att ta till sig människor (står även i beslutet) så krävs det minst två veckor, 3-4 tillfällen per vecka för att hon ska känna sig någorlunda trygg. När brukar umgängesstödet höra av sig samt börja träffas innan umgänget ska påbörjas? Brukar det vara såhär tätt inpå? Vi fick domen för över en månad sen...

• Svar på tråden När hör umgängesstödet av sig??
  • PoL

Verkar konstigt att de inte hört av sig redan, hade jag varit dig så skulle jag ringa dom imorgon bitti.
    Lycka till!!

• Anonym (g)

Jag har umgängesstöd för min son. Har haft det i 8 år nu. Jag kommer ihåg att det tog lite tid för att hitta rätt kontaktperson. O sedan kom hon hem till oss o fikade o träffade min son. Nästa tillfälle åkte de tillsammans till pappan för umgänget.

• Anonym (M)

Hej och tack för svar!

Vi pratade om det på mufen att vår dotter skulle träffa umgängesstödet vid flera tillfällen så jag tänkte att de kanske planerar att komma hit väldigt tätt typ "i sista sekund". Eller kan det hända att de inte har resurser att sätta ut ett umgängesstöd i tid? Vad händer då? Kommer jag vara tvungen att själv närvara då?

• Anonym (g)
    Anonym (M) skrev 2015-06-24 10:10:13 följande:

Hej och tack för svar!

Vi pratade om det på mufen att vår dotter skulle träffa umgängesstödet vid flera tillfällen så jag tänkte att de kanske planerar att komma hit väldigt tätt typ "i sista sekund". Eller kan det hända att de inte har resurser att sätta ut ett umgängesstöd i tid? Vad händer då? Kommer jag vara tvungen att själv närvara då?

Nej. Har de inte kunnat få fram ett lämpligt umgängesstöd. Så blir det ett uppehåll i umgänget. De ska inte närvara själv. Så var det för mig. När de inte hittade ett umgängesstöd.
  • Anonym (g)

Du ska inte närvara själv. Det står ju i domen. O den gäller över allt.

• Anonym (M)

När brukar umgängesstödet höra av sig innan det utsatta datumet för umgänget? Nån som vet det?

Svar på tråden När hör umgängesstödet av sig??