13 åring och 18 åring?
Hej alla på FL!
Det är såhär att jag har en dotter på tretton år, född 2002. Jag har fått reda på att hon har en artonårig internet vän som hon känner ytterst bra! Internetvännen och min dotter har känt varann i ca två år! De har pratat i telefon väldigt mycket, ca två timmar minst fyra gånger i veckan i ungefär två månader! De smsar mycket och är helt enkelt mycket bra vänner! Internetvännen kallar vi Nathalie. Min dotter mår psykiskt dåligt (ja, hon går hos en psykolog) och dottern har berättar att Nathalie hjälpt henne väldigt mänga gånger. Nathalie har hjälpt henne att stå emot att skada sig själv osv. Kort sagt betyder de otroligt mycket för varann! Min dotter är mogen, inte speciellt tonårs trotsig, och hon är helt enkelt mogen. Artonåringen verkar vara en mycket vettig människa, bortsett från att hon röker men min dotter avskyr rökning och jag är helt säker på att hon aldrig skulle röka, och till och med Nathalie har avrått henne från att röka osv. Helt enkelt är Nathalie en vettig människa med sunda värderingar, osv. Nu idag frågade min dotter om den här Nathalie fick komma och hälsa på i sommar. Nathalie bor o Värmland och vi i Skåne men Nathalie skulle då ta tåget. Jag ska såklart kontakta Nathalies föräldrar o kolla så allt är ok osv, trots att Nathalie är myndig (97:a). Så nu undrar jag vad tycker ni på FL om detta? Hade det varit rimligt om Nathalie kom ner kanske fem dagar i sommar? Eller tycker ni åldersskillnaden är för stor?
Tack på förhand!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-23 21:13
Nathalie är en tjej!