Cykel på 40+ dagar
Hej!Jag har gjort en liknande tråd innan men tänkte att jag kanske la den i fel kategori, så provar en till.
Jag slutade med p-piller i juli 2014 och efter 6 långa månader kom min mens tillbaka i januari. Numera kommer den "regelbundet" men min cykel är på 51 dagar.
Är det någon som har varit/är i samma situation? Jag behöver verkligen någon att ventilera mig med, min sambo förstår inte alls hur jobbigt det här är för mig. Även om jag kanske har ägglossning så har vi ju redan halverat chanserna att bli gravida med min "härliga" cykel..
Hur länge ska jag försöka med ägglossningstester och temp innan jag borde söka mig till läkare? Eller borde jag söka direkt?
Känner mig nästan desperat, men det här tär så mycket på mig. Jag är bara 23 år, har det senaste året gått ner till ett "normalt" bmi och jag jobbar på att sluta röka. Jag längtar så mycket efter barn, jag gör allt som står i min makt för att bli gravid! Hoppas att det är någon som har erfarenheter att dela med sig av, det skulle vara en tröst för mig verkligen!
Kram på er