• Leiben

Torsk som ALDRIG försvinner!!!

Nu har vi behandlat i omgånger men nästan kontant i 4 månader med mycostatin och jag tabletter med jämna mellanrum och torsken går bara inte bort. Nu har den spridit sig så bebis har den i små sprickor i mungipan också. Av egen erfarenhet vet jag att man kan få svamp i just småsår i mungipan och det gör ONT. 

Jag är också trött på att röda och svidiga bröstvårtor. Vad ska vi göra?

Finns det starkare medicinering än mycostatin? 

Det är ju omöjligt att tvätta alla kläder och bitleksaker varje dag som det ibland föreslås på nätet. Ens egna kläder tål ju inte ens 60 grader. 

Vad i helvete gör man?

• Svar på tråden Torsk som ALDRIG försvinner!!!
  • Christabel81

Ledsen att jag inte har något bra svar. Kan bara säga att jag har samma problem, det är jobbigt att amma när det gör så ont. Har inte behandlat lika länge, bara i 4 veckor, men det känns hopplöst. 

• Birgitta02

Antar att ni provat så enkla saker som just vichyvatten? Alltså inte Loka eller annat, utan just vichyvatten. Känns futtigt med ett sånt råd, men när mina barn hade det som bebisar så fick jag det rådet. Och det försvann.

• Leiben

Hej och tack för svar.

Märkligt nog så har torsken nu försvunnit. JAg gjorde ett litet uppehåll och då kom det tillbaka i massor. Så jag påbörjade igen. Doppade en kompressi lösningen och gnuggade ur liksom. Helst plötsligt var det borta på ett par dagar och har inte återkommit. Har behandlat 2 ggr per dag av farten men ska testa vara utan nu och se hur det blir.

Christabel81 skrev 2015-06-21 12:32:28 följande:

Ledsen att jag inte har något bra svar. Kan bara säga att jag har samma problem, det är jobbigt att amma när det gör så ont. Har inte behandlat lika länge, bara i 4 veckor, men det känns hopplöst. 

Hur går det för dig?
  • Christabel81
    Leiben skrev 2015-07-06 08:35:03 följande:

Hej och tack för svar.

Märkligt nog så har torsken nu försvunnit. JAg gjorde ett litet uppehåll och då kom det tillbaka i massor. Så jag påbörjade igen. Doppade en kompressi lösningen och gnuggade ur liksom. Helst plötsligt var det borta på ett par dagar och har inte återkommit. Har behandlat 2 ggr per dag av farten men ska testa vara utan nu och se hur det blir.

Hur går det för dig?

Jag fick rådet att sluta behandla både mig och babyn eftersom vi hållit på i veckor. Tillståndet har inte blivit bättre men inte Heller värre. Tror jag får stå ut med lite lagom sveda ett tag.

Vad för lösning doppade du kompressen i?
  • Maddi
    Christabel81 skrev 2015-07-07 13:02:16 följande:

Jag fick rådet att sluta behandla både mig och babyn eftersom vi hållit på i veckor. Tillståndet har inte blivit bättre men inte Heller värre. Tror jag får stå ut med lite lagom sveda ett tag.

Vad för lösning doppade du kompressen i?

Nu kommer jag och lägget mig i :)

Min hade torsk för några veckor sen. Jag blandade till 1 tsk bikarbonat med vatten och topsade i munnen efter varje måltid och sen bytte jag även ut nappar efter varje tipsning dom jag först hade kokat. Höll på i 10 dagar, såg lite skillnad men inte jättemycket. Gjorde uppehåll med bikarbonat i 4 dagar men kokade fortfarande nappar och bytte mellan. Sen började jag igen men vet inte hur många dagar 4-5(?) Sen va de bara borta en dag och är fortfarande.
  • Christabel81
    Maddi skrev 2015-07-07 20:15:34 följande:

Nu kommer jag och lägget mig i :)

Min hade torsk för några veckor sen. Jag blandade till 1 tsk bikarbonat med vatten och topsade i munnen efter varje måltid och sen bytte jag även ut nappar efter varje tipsning dom jag först hade kokat. Höll på i 10 dagar, såg lite skillnad men inte jättemycket. Gjorde uppehåll med bikarbonat i 4 dagar men kokade fortfarande nappar och bytte mellan. Sen började jag igen men vet inte hur många dagar 4-5(?) Sen va de bara borta en dag och är fortfarande.

Jag ska testa med bikarbonat!
Svar på tråden Torsk som ALDRIG försvinner!!!