• fiakatrin

Kan det vara fostervatten?

Hej!

Har en lite konstig fråga...

De senaste nätterna så har jag vaknat och känt att jag är fuktig runt underlivet/ i ljumskarna. Inte blöt som om man kissat ner sig eller så utan mer fuktig.

Vad jag undrar är vad detta fuktiga kan vara?

Är i vecka 36, fick stoppa FL i v 34. Slemproppen borta.

Det luktar verkligen inte kiss, då jag först trodde det var små urinläckage. Har aldrig svettats där tidigare och har inte samma konsistens som flytningar. Kan det vara fostervatten? Eller bara konstiga svettningar?

Har mycket flytningar dagtid, men de är ju tjockare än detta.

• Svar på tråden Kan det vara fostervatten?
  • Olga89

Jag skulle gissa på vattniga flytningar jag! Brukar jag också få om nätterna.

• Minza83

Sover du naken? Ta på dig trosor och en binda nu inatt och kontrollera den imorgon bitti. Fostervatten luktar som sperma.. ;)

• Babymama

När jag var gravid med vårt första barn hade jag precis samma problem och var inne och kollade om det var fostervattenläckage, men det var det inte. Kom när jag var varm eller när jag sov (blev ju varm då) och nu i efterhand har jag insett att det var svett. Hade precis samma "problem" under andra graviditeten men blev inte orolig då jag kände igen det. Märker nu som ogravid att jag svettas i ljumskarna om jag blir riktigt varm, och som gravid är man ju ofta varmare än vanligt. Så jag tror absolut det kan vara svett.

• fiakatrin

Ja, jag hoppas det är svettningar. Det är dock ur slidan det kommer så troligen flytningar. Om jag sover eller får mycket tryck neråt (om bebis rör sig mycket) så rinner det. Luktar i princip ingenting. Mina vanliga flytningar är tjockare.

• vampyria2

Det är väl ändå bäst att åke in och kolla för är det fostervatten som läker är det ju bra att få reda på det och efter som det inte luktar kiss och slemproppen har gått så är det väl inte helt omöjligt att det faktiskt är det.

• Babymama
    fiakatrin skrev 2015-06-21 22:06:51 följande:

Ja, jag hoppas det är svettningar. Det är dock ur slidan det kommer så troligen flytningar. Om jag sover eller får mycket tryck neråt (om bebis rör sig mycket) så rinner det. Luktar i princip ingenting. Mina vanliga flytningar är tjockare.

Då låter det ju kanske mer som flytningar eller fostervatten. Åk in och kolla, det tar inte lång tid och så vet du sen! Bättre än att du går och väntar och får nån konstig infektion i värsta fall. Kram!
Svar på tråden Kan det vara fostervatten?