• Miciz

Akut hjälp sökes.

Hejsan. Jag är en dotter på nitton år som desperat söker hjälp. (Ekonomisk)

Min far dog när jag var tio och det tog väldigt hårt på min mamma. Idag lever hon med en bortgången man, två gravt suecidala barn och en treåring. Då hon snart vabbat i två år och blivit av med sitt jobb så kan hon inte ens betala alla räkningar i tid, då försäkringskassan vill en sak och någon annan myndighet en helt annan sak.

Min mamma har gått in i väggen två gånger följt av vistelser på psyk.

Min mamma måste få en break! Därför vill jag på något sett samla in pengar till min mamma, så hon kan få åka iväg ett tag. Hur ska jag gå till väga?!

Tacksam för svar!!! /mycket orolig dotter

• Svar på tråden Akut hjälp sökes.
  • DickRex

Förbannat tufft och tragiskt läge, men det ekonomiska är väl knappast det största problemet...

Är du 19 så kanske du kan bidra till din familjs försörjning och hjälpa din mamma. Det lär vara enklare än att bli lyckosam i tiggerisvängen, där konkurransen är stor idag.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Hummeldummel

Om du går till biblioteket så har de fondböcker där. Fråga om hjälp. Där kan du få fonder som ni kan ha rätt att söka till. Det är nog din enda chans till pengar utan motprestation.

Har du ngt extra jobb? Hjälper du till hemma? Vad gör ni för att underlätta för mamma?

• Kriya

Hej, så väldigt besvärligt för dig och familjen.
    Jag får en känsla av att du redan burit (för) mycket ansvar i din familj och kanske skulle behöva slippa oroa dig för din mammas ekonomi och problem? Du är ung och bör ha fullt av egna problem också. Jag tycker att du ska kontakta socialen och be att få någon att prata med om hur du ska komma vidare med ditt eget liv och se om de kan hjälpa dig på något sätt. Har du i dagsläget något stöd av någon i din situation?

Svar på tråden Akut hjälp sökes.