• Linae86

Min katt jamar på nätterna! Hjälp!

Vi flyttade för ungefär 1 vecka sedan. Hon (katten alltså) har varit med i flytt förut och det har inte varit nå problem. Nu ställer hon sig och jamar och krafsar på sovrumsdörren samma tid varje natt, ungefär runt kl 4-4.30. Vi har två katter och har aldrig haft dem i sovrummet så de är vana vid detta. Först trodde vi att det var för att hon kände sig otrygg efter flytten, men hon är ju lugn på dagarna och början på nätterna. Funderade på om det kunde vara för att det blir ljust så tidigt så hon tycker det är dags att gå upp den tiden så inatt testade vi mörklägga lägenheten vilket inte funkade. Hon satte igång att jama och krafsa på dörren strax efter kl 4, sen håller hon på så nån timme. Nu ligger hon och sover så sött på tvättmaskinen. Varför gör hon såhär?! Hon har sällskap av andra katten som antingen sover i soffan eller leker med sina leksaker på nätterna medans den andra står och jamar. Vad ska vi göra? Jag är gravid och är nog trött ändå och behöver få sova på nätterna. Samtidigt skär det i mitt hjärta när hon jamar så och jag inte förstår vad det är för fel...

• Svar på tråden Min katt jamar på nätterna! Hjälp!
  • 120512

Sätt in zylkene. Det gjorde jag till min . Min sluta jama skrika på nätterna

Svar på tråden Min katt jamar på nätterna! Hjälp!