• Ellie3

sålt en barnvagn och nu klagar köparen

Sålde en begangnad barnvagn en mindre sittvagn 300kr i veckan på en köp och sälj sida, skrev att det inte var några fel och bra däck och broms. Nu klagar köparen på lite rost på fjädrar och att det har gått av en liten bit på plasten på handtaget, den mjuka plasten man håller i för att inte få ont i händerna.

Jag vill göra rätt för mig och undrar vad som är rimligt här? Erbjuda återköp eller hur hade ni gjort?

Tycker väl kanske dom inte kan klaga på detta senare utan skulle ha kollat om det var något innan dom bestämde sig för att köpa barnvagnen, också är den ju begangnad om det är några rostprickar är väl inte så konstigt då.. men men... Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden sålt en barnvagn och nu klagar köparen
  • Jonna 81

Om ni träffades och dom fick se barnvagnen innan köp hade jag faktiskt nekat. Då hade dom all möjlighet att syna vagnen innan köpet. Skickades den däremot och att dessa " brister" inte stått i annonsen hade jag kanske kunnat dra av en mindre summa.

• Jonna 81

Om ni träffades och dom fick se barnvagnen innan köp hade jag faktiskt nekat. Då hade dom all möjlighet att syna vagnen innan köpet. Skickades den däremot och att dessa " brister" inte stått i annonsen hade jag kanske kunnat dra av en mindre summa.

• Ellie3

Dom kom och hämtade den hemma hos mig, men synade den inte utan köpte den snabbt och gick. Tror det var föräldrarna till en tjej som skulle ha den som var här. Hon har inte frågat om återköp bara klagat, mailat att jag skrivit den inte hade fel också skrev hon lite rost på fjädrarna och lite på plasten på handtaget hade lossnat. Så funderar på om jag ska erbjuda återköp

• sextiotalist

Köp tillbaka vagnen och ge bort den till någon som uppskattar den. Så får köparen leta efter en bättre vagn till lägre pris

300 kronor är nästan gratis

• Ellie3

Så här ser vår chat ut efter köpet:

HON: stod det inte i anonsen med vagnen att det inte fanns några skavanker? :)
    JAG: Är det något fel? :)
    HON: rost på fjädrarna bara och gummit vid handtaget är ju trasigt :)

Vad ska jag svara henne nu?? Ska jag skriva, "Va synd men den är ju 9 år gammal så det är väl sånt som blir då kanske :) " eller "vill du göra återköp?"

Tips på vad jag ska svara nu???

• viseversa

Du behöver inte göra någonting. Köparen har skyldighet att syna varan innan hen köper den. Du behöver inte vetLa något tillbaka. Be henne lämna dig i fred. Att hon bråkar om såna skitsaker liksom. Den kostade 300:- mao inte mycket.

• Ellie3
    viseversa skrev 2015-06-20 08:20:21 följande:

Du behöver inte göra någonting. Köparen har skyldighet att syna varan innan hen köper den. Du behöver inte vetLa något tillbaka. Be henne lämna dig i fred. Att hon bråkar om såna skitsaker liksom. Den kostade 300:- mao inte mycket.

okej tack :) kör på det då, svarar inte på meddelandet, det var ju ingen fråga i det. Skulle hon skriva igen så svarar jag att sånt får man ju kolla när man kommer och köper, det som stod i annonsen var att däck och broms är bra och det hade jag kollat.
  • Gizmo

Alla varor som säljs på t ex Blocket säljes i befintligt skick. Alltså kan man inte komma i efterhand och kräva återbetalning eller att häva köpet. 

• AnnaSthlm

Köparen kunde se alla dessa fel vid köp. Eller vad tror man att man får för vagn för 300 spänn?! Be henne att lämna dig ifred.

• Virriga Vera

Det hon klagar på är väl det man kan förvänta sig av en vagn som är 9 år gammal. Vill hon ha en helt felfri får hon köpa en ny. Men jag hade ju erbjudit att köpa tillbaka den, inga rabatter eller så.

Svar på tråden sålt en barnvagn och nu klagar köparen