CSN PROBLEM
Hej!
Jag har en fundering på om ni har varit med om liknande?
Jag studer till undersköterska på distans. Allt har gått jätte bra med studiemedel tills jag åkte utomlands i 8 veckor. Jag kom tillbaka hem och tog tag i studierna igen, jag gjorde klart en kurs på 50 poäng. När jag skulle ansöka om studiemedel så fick jag avslag för att dom var inte tillräckliga poäng och jag skulle göra klart ytterligare 70 poäng. Innan jag åkte utomlands så tog jag en paus från vård och omsorg 1 kursen, jag var klar med alla uppgifter förutom praktiken. Så efter psykologi kursen gjorde jag klar praktiken som var 4 veckor, den kursen ligger på 200 poäng. Och nu håller jag på med palliativ vård kursen, ej klar än.
Jag ansökte för 25/5-18/9, fick ett avslag att jag inte klarat tillräckliga poäng, alltså 0 poäng stod det i brevet?! Vad fan är det för fel!? jag är helt förstörd nu, jag har varit utan pengar sen MARS. Jag pallar inte mera.
Jag ska ringa CSN på måndag, men jag var tvungen att skriva ut detta här, kanske någon har varit med om samma sak och som var ett misstag från deras sida.?
jag hoppas innerligt att dom har gjort fel.