• Tvivlare

Få barn vid 42 och 47 år

Hej! Är gravid och har åldersnoja. Är 42 och pappan 47. Är åldern skäl till att göra abort.

• Svar på tråden Få barn vid 42 och 47 år
  • Fjäril kär

det spelar ingen roll vad VI här på nätet tycker. Det är NI som måste avgöra vad som är rimligt eller inte. 

har du blivit gravid så har du, då är din kropp inte för gammal.  

Min man var 45 när vi fick vårt gemensamma barn och jag 30. ingen brydde sig ett skvatt om det. Vi körde på.

Ett par kompisar till mig där han är 62 och hon 38 har nyss fått ett  barn. 

• blomman 2

Blev gravid i samma ålder och jag har ännu inte stött på något "fel" i det överhuvudtaget ! Bara bara idel kärlek och lycka! Hon är idag 7 1/2 år<3<3<3 så köööööör på!

• Birgitta02

Är du frisk så behåll barnet! Min syrra var 42 och pappan var 52. Har funkat enormt bra. Barnet är nu 18 år och har haft Skit i åldern. Misstänker att många barn har det bra mycket bättre med äldre föräldrar med livserfarenhet, än med väldigt unga föräldrar där inte hjärnan växt färdigt än.

Go for it!!

• Birgitta02

... har haft ett skitbra liv. (Skulle det stå däruppe)

• evaanderzzon
    Birgitta02 skrev 2015-06-19 20:27:11 följande:

Är du frisk så behåll barnet! Min syrra var 42 och pappan var 52. Har funkat enormt bra. Barnet är nu 18 år och har haft Skit i åldern. Misstänker att många barn har det bra mycket bättre med äldre föräldrar med livserfarenhet, än med väldigt unga föräldrar där inte hjärnan växt färdigt än.

Go for it!!

Det finns ju dock ett mellanting mellan 16 och 52 år.
  • Birgitta02
    evaanderzzon skrev 2015-06-19 20:33:56 följande:
    Det finns ju dock ett mellanting mellan 16 och 52 år.
    Haha!! Jo, det gör det ju :). Men att bli mamma idag vid 42 är inte så himla gammalt.
  • mammalovis

Frågan är väl snarare hur ni känner er än vilken ålder ni har.

Sedan kan man ju aldrig veta hur länge man lever eller får vara frisk. Ett ex syster dog i cancer när hon var 37, så skulle hon inte fått skaffat barn innan? Knappast är det någon som ifrågasatte det och det är väl samma skäl som anförs vid äldre föräldrar att det är "mer" osäkert om de kommer orka vara lika aktiva föräldrar när barnet fyller 18. Sedan ökar ju risken för fel, men oväntade fel på barnen kan ju upptäckas till 20-åriga föräldrar också.

För egen del har jag satt gränsen för planerade barn vid 40, men skulle jag bli oplanerat gravid får vi ta det då, men egentligen kommer jag nog ha svårt att göra en abort, då jag tror att det finns en mening med att saker händer.

• Tvivlare

Tack för alla svar. Jag blir bara så orolig att orken ska tryta. Har även en 14 åring och femåring med samma pappa.

Svar på tråden Få barn vid 42 och 47 år