• Anonym (Ledsen)

Ångesten är total

Jag har den senaste tiden haft svårt för att kontrollera mitt drickande. Mycket tror jag beror på min arbetssituation, inte fått tillräckligt med jobb-oroat mig-druckit. Den senaste veckan skulle man kunna säga har jag druckit i såna mängder att jag inte minns vad jag sagt eller gjort. Jag minns verkligen ingenting! Ibland kan jag få vissa bilder som dyker upp men inte mer än så.

Jag lever i ett särbo förhållande med min fästman. Han har två barn som bor hos honom på halvtid.

Det värsta är att när jag dricker så så är jag elak emot dom jag älskar mest. Min familj. Igår kväll hade jag tydligen kastat en ölburk på min fästman. Kallat hans dotter för fet, lesbisk, kille med mera. Hon hörde allt. Jag skäms och mår så otroligt dåligt. Känner bara för att lämna allt och bara ge upp. Känner mig som världens hemskaste människa som inte förtjänar något bra.

Ville bara skriva av mig, er midsommar kan inte vara sämre än min i alla fall :(

• Svar på tråden Ångesten är total
  • Anonym (Acid)

Du måste göra något åt roten till problemet..

Har du pratat med din särbo om orsaken till att du dricker..?

Om inte är det en bra plats att börja på, om han älskar dig kommer han säkert att stötta och hjälpa dig, men då måste du köra öppna kort också så han vet vad som pågår.

Problem är till för att lösas, ju mer man flyr ifrån dom ju större kommer de bli. Och i ditt fall kommer ingen lösa det åt dig, du måste vara den som tar första steget.

• Anonym (Ledsen)

Tack för ditt svar! Mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag periodvis dricker och får hemska minnesluckor samt oacceptabelt beteende. Jag har insett att jag behöver hjälp med mitt drickande. Sen om det innebär att jag måste sluta dricka helt eller inte det vet jag inte men jag måste förändra mitt beteende. Mår så dåligt utav att såra människor jag tycker om.

• Anonym (Ledsen)

Tack för ditt svar! Mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag periodvis dricker och får hemska minnesluckor samt oacceptabelt beteende. Jag har insett att jag behöver hjälp med mitt drickande. Sen om det innebär att jag måste sluta dricka helt eller inte det vet jag inte men
    jag måste förändra mitt beteende. Mår så dåligt utav att såra människor jag tycker om.

• Anonym (Ledsen)

Ångesten försvinner inte :(

• Anonym (88)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-06-22 13:15:05 följande:

Ångesten försvinner inte :(

Ångesten kommer inte försvinna förrän du slutat dricka på allvar. Ångestproblematiken blir värre om man missbrukar eftersom du får sk. rebound anxiety när spriten går ur kroppen.
Svar på tråden Ångesten är total