tandstälnning som vuxen
Hej!
Nu är det som så att jag klarar inte av mina tänder längre. När jag var i tonåren så frågade både jag och min mor tandläkaren åtminstone ett par gånger om jag behövde tandställning men då fick jag som svar:
-Nej då, dina tänder rätar ut sig med tiden
Är idag 22 år och mina tänder har om något bara blivit värre. I överkäken ser man bara mina 4 framtänder om jag ler och i underkäken växer alla tänder snett inåt mot mitten. Ser förskräckligt ut. Det är dessutom så jädra trångt så jag kan i princip inte komma igenom med tandtråd.
Vad fasen ska jag ta mig till? Hade gärna slängt in en räls men det svider att lägga ut 50 000 kr på det, sen vet man väl aldrig heller om tänderna faller tillbaka? Är så oerhört besviken på tandläkaren jag hade som barn =<
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-17 21:37
Kanske låter löjligt, men kan man möjligtvis stämma folktandvården på grund av att man inte fått den vård som man kanske behövt? Nu är det inte endast en utseendemässigt fråga, det är dessutom sjukt svårt att hålla rent då alla tänder är så jädra tighta och växer in mot varann, har till och med "skav" på en tand i underkäken eftersom en annan växt mot den. Hade i så fall endast varit ute efter ersättning för tandställningen, inte mer, tror ni det skulle kunna funka?