• HerrNilsson

Trasig p-automat

Där jag  brukar handla mat är det en timmes gratis parkering mot biljett. Det finns endast en p-automat som ger en timmes gratis parkering. De andra automaterna i närheten ligger på avgränsade parkeringar och kostar 20 kr/h så jag antar att det är olika zoner.
    Idag var automaten trasig och det stod ett meddelande om att man skulle skicka ett sms. Jag gjorde det och fick svar att jag skulle skicka ett till sms med reg nummer till ett annat nummer för att aktivera parkeringen. Jag gjorde även det och fick då ett sms med svaret att jag skulle skicka ett nytt sms med regnummer och personnummer för att aktivera ett konto hos Q park. Då åkte jag till en annan affär där det räcker med p-skiva.

Först hade jag tänkt skriva på FL för att se om någon vet vad som gäller i sådan här situationer, men enligt den info jag hittat på nätet verkar som att jag inte skulle komma undan med skylla på att automaten var trasig. Nu är jag bara sur för att jag får en känsla av att parkeringsbolaget gör det extra krångligt i onödan bara för att de vill tjäna lite extra på fler böter, och gärna förseningsavgifter av folk som försöker bestrida sina böter. Jag funderar på att höra av sig till mataffären och säga att jag valde att handla all midsommarmat hos en av deras konkurrenter istället.

• Svar på tråden Trasig p-automat
  • Satra

Har för mig att det finns ett telefonnummer på automaten man ska ringa när den är trasig. Men det kanske är ändrat till sms.

• HerrNilsson

På den här automaten stod det att man skulle köpa biljett per sms, inget nummer att felanmäla på.

Svar på tråden Trasig p-automat