• Pats

Äggdonation i Tjeckien

Jag är en kvinna på 30 som efter 6 IVF-försök fått beskedet på att mina ägg fungerar inte utan min chans att bli gravid bör ske genom äggdonation. Vi har funderingar på att utföra detta i Tjeckien då vi ändå är där på semester varje år. Men det verkar finnas en djungel av kliniker och såklart blandat med recensioner på resultatet. Nu undrar jag om här finns någon med egen erfarenhet som kan hjälpa mig lite med vägledning?! Vilka kliniker har ni vänt er till och har ni blivit gravida?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien
  • Jag är bara jag

Vi har gått på Reprogenesis och Unica i Brno. Blivit gravid,men fick tyvärr MA med tvillingar. Gillar Unica bäst-de är mer flexibla vad gäller mediciner. Lätt åka tåg till Brno också.

• micke78

Hej, 
    Jag har erfarenhet av Reprofit i Brno. Mina ägg fungerar heller inte, så vi fick göra äggdonation. På första försök blev jag gravid och har nu en 9 månader gammal bebis och ska tillbaka och göra syskonförsök nu. 70% blir gravida där och på de forum jag är så är det bara 2 som inte har blivit gravida där och det var för att de blev för gamla (över 50 år).
    Det kostar 40000 :- för ett färskförsök och de garanterar 2 embryon. Vi fick även 4 på frys.
    Buss från Prag till Brno tar 2 timmar och på bussen får man se valfria filmer, får gratis dricka osv och kostar typ inget. 
    Det är 3-4 månaders väntetid, men av det är ju minimum ca 1 månad med mediciner och så, så går den tiden går riktigt fort.

• Skruttet 69
    Kanske jag nu kan övertyga sambon om embryodonation och då skulle jag behöva ha lite koll på klinikerna. Helst vill jag pröva en klinik i Prag eftersom det blir enklare resa. Följande kliniker har jag hittat; GYNEM Fertility Clinic, Praga Medica, ISCARE Clinic och Gennet. Är det någon som vet något om dessa? Det som framförallt är intressant är success rate och kort kötid, priset är mindre viktigt just nu. 
  • micke78

Ville vald Gennet, har hört mycket bra om dem. kostar typ 45ooo sek och ca 65% blir gravida. Skicka mail och fråga, men ofta har klinikarna 4-5 månaders väntetid. Lycka till!

Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien