Ansvar skrev 2015-06-16 22:15:52 följande:
Jag kan förstå att han är försiktig. Ni har nu träffats i ett par månader men man vet ju inte hur länge det kommer att hålla, förhoppningsvis väldigt länge men det vet man ju inte innan. Att blanda in barnen är något väldigt stort. Barn har lätt för att ta till sig människor och tycker oftast att det är roligt. Men om det nu skulle hända något mellan dig och din pojkvän att ni slutar träffas, det är väldigt konstigt för barnen.
En vän till mig presenterade sin nya kille för hennes barn väldigt tidigt och sedan gjorde dom slut och så blev det flera gånger. Under ett år hade hon presenterat fyra olika killar för barnen. Det är inte acceptabelt. Det blir väldigt konstigt för banen. Dom pratar ju fortfarande om de olika killarna för de blev ju "kompisar".
Att personer plötsligt försvinner ur ett barns liv är inte normalt. Jag har full respekt för att din pojkvän vill vänta med att presentera dig. Känn dig inte utanför utan tänk att han är en väldigt bra pappa som tar ansvar för sina barn.
Jag lever ensam med ett relativt litet barn. Har besök flera gånger per år av kompisar (har gamla kompisar i hela landet) som stannat alltifrån en natt upp till en vecka. Vissa av vännerna återkommer regelbundet. Mitt barn har blivit mer eller mindre fäst vid de alla och kan sakna de lite och prata om de efteråt. Men inte har hen blivit traumatiserad av besöken för det.
Tror att det är gravt överdrivet att barn far illa av att träffa förälderns nya partners. Det barn far illa av är instabila föräldrar inte att lära känna nya människor.