Vad göra?
När ska detta sluta..?
Jag gör en lång historia kort och det hela gällde då att vi har varit uppe i tingsrätten tidigare för att exet ville ha papper på VV. Sagt och gjort så blev det vv och sedan helt plötsligt så vill han att allting skriftligt..
Dels ville han att vi skulle ha SAMMA regler hemma hos honom som hos mig (det var mest han som kom på reglerna, de mest vansinniga sade jag nej till).. T ex att de små barnen ska sova 20.00 (de är 8 och 10 år gamla) och den store (12 år) ska sova 21. Här hemma blir det allt mellan 20 - 20.30 de hamnar i säng ( de små alltså) och sedan somnar de kanske inte förrän 21. Detta har han ringt och anmält till socialen om att jag inte sköter våran överenskommelse m.m.
Nu i februari som kom han på den briljanta idén att vi skulle använda ett gammalt gemensamt konto för att sätta in pengar varje månad där för att lätt kunna ta ut ifall vi behöver köpa ytterkläder, skor, medicin, presenter till kalas med mera.. Han tyckte att vi skulle köra på 100:- vardera.. Så 200:- in på ett konto varje månad. NU är det ändå så att ena sonen sliter skor så jag har fått köpa nya skor 2 månader av dessa 4 som har passerat sedan vi kom på detta, en av månaderna har jag hunnit sätta in 100:- men ändå fått plocka ut för medicin eller så. De andar har ju inte varit lönt att sätta in 100:- eftersom jag ändå har köpt skor och ska då betala detta.
Så nu i förra veckan så meddelande jag exet att jag ska byta bank och kommer därför ej ha någon möjlighet att ha kvar detta konto ( då måste jag gå in på ett kontor varje gång jag ska plocka ut) Han var sur när jag lämnade barnen i söndags och sade att jag har ju inte skött inbetalningarna på detta konto, tro fan det när jag inte har kunnat då jag redan innan man sätter in pengar så spenderar man dem.. Och 200:- i månaden på 3 barn kommer man inte långt med...
Detta med att jag ville avsluta kontot sade han att det var kontraktsbrott..Men ärligt gäller det verkligen om jag vill avsluta det, eller menar han på allvar att jag måste skriva ett skriftlig uppsägning på kontot..
Men skulle han kunna stämma mig för lagbrott är väl min fråga egentligen? Och är det rätt av honom att kräva att vi ska ha samma regler här som där.. Det funkar ju inte. Jag menar barn är ju anpassningsbara...