• Fagerlund

Vad behövs för att du inte ska rösta SD?

Sverigedemokraternas väljare är inte ett gäng helt nya idioter som uppstått i Sverige, det är människor som lagt sin röst på andra partier i tidigare val, men som av någon anledning valt att flytta sina sympatier till Sverigedemokraterna (Det är inte huvudsakligen förstagångsväljare). Rimligen har dom inte blivit rasister eller drabbats av plötsligt sjunkande intelligens eller utbildning.

Nu frågar jag dig som röstade på Sverigedemokraterna: Vad skulle få dig att rösta på ett annat parti i nästa val?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad behövs för att du inte ska rösta SD?
  • Gert

Allt ovan plus lite mer.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy

Vad föranleder dig denna frågeställning?

• Fagerlund
    Sensitiveguy skrev 2015-06-16 20:12:07 följande:

Vad föranleder dig denna frågeställning?

Varför undrar du?
  • solaris

Att något annat parti tar de missförhållanden som finns på allvar, och inleder en dialog med medborgarna om hur man på bästa sätt skall lösa dessa, helst utan att främlingsfientligheten ökar. Att man formulerar krav på hur man skall uppföra sig i Sverige, och vilka lagar och konventioner som gäller, och att män inte äger kvinnor, och att vi jobbar på att inte kvinnor skall äga män.

• Gotlänning

Historieutbildning?

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • patriot8
    Gotlänning skrev 2015-06-24 00:35:53 följande:

Historieutbildning?

Varför skulle folk sluta rösta på SD för det?
  • Beowulf

Allt ovan och lite mer. 
    Känner att inget annat parti passar mig och speciellt gillar jag den socialkonservativa inriktningen som SD har nu.

Svar på tråden Vad behövs för att du inte ska rösta SD?