Tacksam för hjälp
Hej
För ett tag sedan så gjorde jag mitt livs största "misstag". Jag va ute på krogen, blev full och träffade en tjej. Hon berättade att de va slut med hennes pojkvän osv och det hela slutade med att vi hade sex. Hon och jag har inte haft kontakt sedan dess men har fått höra att det inte alls var slut med henne o hennes man. Nyligen lyckades jag springa på henne på krogen igen varpå hon berättar att jag med all säkerhet är pappa till ett av hennes barn. Barnet är idag ca 9 månader. Hon menar även att hon testat o att det är jag som är pappan. Vidare så menar hon att hon verkligen inte vill att detta skall komma ut då hon har en man. Min oro är nu att denna tjej är otroligt labil o oförutsägbar o jag ångrar stort att jag ens hade så med henne jag är jätte rädd att hon helt plötsligt skall slänga ut allt detta till alla att jag är pappan och sedan "kräva" mig på mina skyldigheter som pappa.
Jag själv är ganska ung ( dock över 18 ) men jag vill inte alls kännas vid detta barn med henne. Allt är ett enda stort och klantigt misstag. Jag säger inte att jag inte vill vara pappa, de vill jag absolut men jag vill bli pappa när jag känner mig redo och med en kvinna som jag verkligen älskar och är tillsammans med. Jag vill absolut inte kännas vid detta barn och denna kvinna, hur hemskt det än låter.
Snälla hjälp mig allt detta håller på o förstör mitt liv o jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Vad kan jag göra? Finns det något som jag kan göra rent juridiskt osv. Jag vill ju tex att detta barn som jag inte alls kommet att känna ska bli arvtagare sen när jag gör bort. Hjälp mig snälla.
Tacksam för svar