• Regnbågsdröm

Över till

Här om dagen var vi på vårt första samtal på RMC i Malmö. Skulle prata om insemination. Träffa läkare, koordinator och kurator. Men det hela vände fort under läkarbesöket. Vi ska inte insemineras. Det har visat sig att jag har för få ägg, så de rekommenderar att vi går över på IVF direkt.

Först kändes det skitjobbigt och hur konstigt som helst. Vi hade ju förberett oss på insemination. Alltid läst på om det och tänkt att IVF klingar så negativt och att det känns som "det sista man testar". Först blev vi nog både ledsna och chockade. Men efter att ha träffat sjuksköterska och koordinator kändes det bättre. Och vi börjar få koll på hur allt ska fungera. Ska börja processen med hormonsprutor och så i slutet av sommaren

Ville mest skriva av mig och dela med mig. Någon som vill berätta sin historia eller dela med sig av liknande erfarenheter?

Kram från ett längtande par

• Svar på tråden Över till
  • Tussebus

Vi gjorde två Ivf med två olika donatorer och på sista försöket lyckades det. Fick ett till magen och tre till frysen. När dottern var ett år gjorde vi ett syskonförsök. Då gick ett ägg förlorat vid upptining och det andra resulterade i Ma.

Nu, två dagar innan sista embryot skulle slängas, fick vi till det med äl och allt. Är inne på Rd 10 och BIM idag. Molvärk i magen och spottings. Hoppas det är positivt!! Funderar på att tjuvtesta imorgon ..

Lycka till med ivf! Det är en process som du trots allt vinner på då du förhoppningsvis får ägg över till syskonförsök senare!

• Fröken Smilla

Jag har genomgått 4 inseminationer, men såhär i efterhand så hade jag hellre satsat på IVF med detsamma. Det är ändå en jobbig situation, där hoppet ökar för varje dag för att sen grusas när mensen kommer. IVF har en högre chans för graviditet, plus at de kan göra så mycket under tidens gång.

Vi blev gravida på första IVF-försöket på RMC, och har två eskimåer i frysen Är i vecka 24 nu och allt flyter på som en normal graviditet.

Lycka till!!

• Fröken Smilla

Såg nu att ämnet låg under regnbågsfamiljer, det är ju inte vi. Men inseminationerna gjordes som singel i Danmark i efterhand hade jag gått på även ivf som singel, men nu föll det sig annorlunda när jag träffade min man mitt i inseminationerna.

• Regnbågsdröm

Tussebus: Lycka till! Håller tummarna för att allt går bra för dig nu. Förstår inte riktigt alla förkortningar och så som du skriver, men det är ju för att vi är nya i processen. Hoppas allt går bra nu!

• Regnbågsdröm

Tack för svar Fröken Smilla. Jag har också insett nu att de flesta faktiskt säger att IVF är bättre, just ur "chansen att lyckas"-synpunkt. Tycker ofta man hör om de som testar fler inseminationen först, men sen slutligen går över till IVF ändå. Så du har nog rätt i art det kanske är bättre att börja här som vi.. med tanke på vilken känslomässig process det är också.

Hopppas din graviditet fullföljer som den ska! Håller tummarna hårt. Jag ska vid nästa mens nu i slutet av månaden inte göra nånting. Däremot efter nästa så är det dags att börja med sprutor och sånt. Känns spännande!

Kram till dig!

Fröken Smilla skrev 2015-06-14 07:53:33 följande:

Jag har genomgått 4 inseminationer, men såhär i efterhand så hade jag hellre satsat på IVF med detsamma. Det är ändå en jobbig situation, där hoppet ökar för varje dag för att sen grusas när mensen kommer. IVF har en högre chans för graviditet, plus at de kan göra så mycket under tidens gång.

Vi blev gravida på första IVF-försöket på RMC, och har två eskimåer i frysen Är i vecka 24 nu och allt flyter på som en normal graviditet.

Lycka till!!

• Regnbågsdröm
    Fröken Smilla skrev 2015-06-14 07:53:33 följande:

Vi blev gravida på första IVF-försöket på RMC, och har två eskimåer i frysen smile1.gif Är i vecka 24 nu och allt flyter på som en normal graviditet.

Lycka till!!

Hur går det för dig FrökenSmilla? Går graviditeten som den ska? Hoppas! Jag har börjat med synarela-spray nu och börjar snart med hormonsprutor också. Både spännande och jobbig tid framför en.
  • Fröken Smilla
    Regnbågsdröm skrev 2015-08-26 12:50:23 följande:

Hur går det för dig FrökenSmilla? Går graviditeten som den ska? Hoppas! Jag har börjat med synarela-spray nu och börjar snart med hormonsprutor också. Både spännande och jobbig tid framför en.

Det går så bra så vecka 34 nu så det börjar närma sig!

Lycka till med sprayandet och kommande ivf! Håller alla tummar och tår för er!
  • Regnbågsdröm
    Fröken Smilla skrev 2015-08-26 15:48:10 följande:
    Det går så bra så smile1.gif vecka 34 nu så det börjar närma sig!

Lycka till med sprayandet och kommande ivf! Håller alla tummar och tår för er!
    Åh vad härligt att höra! Fortsatt lycka till!
    Och tack för lyckönskningar och tummhåll för oss också!
Svar på tråden Över till