spridd prostatacancer
Fick idag veta att min vän har spridd prostatacancer :(
Finns ingen behandling sade han.
Vill inte fråga mera.
Någon som vet hur länge man kan överleva?
Han har bra grundkondition och 45 år.
Vill inte fråga mera.
Skulle tro han har några månader kvar.....
Jag beklagar verkligen. Min mamma sitter och väntar på att få svar på om hennes bröstcancer har spritt sig, så jag vet hur det känns.
Försök prata med din vän, det är allt du kan göra. En del kan leva länge med spridd cancer, flera år. Andra har bara månader. En vän till mig levde 7 år efter sitt cancerbesked...
Tack för era svar.
Har gråtit så mycket och önskar att allt bara är en mardröm som jag skall vakna upp ur. Kan inte fråga honom mera nu.
Hoppas att kunna få prata mera med honom sedan för att få ett hum om hur länge han har kvar ;(.
Fattar inte hur livet kan förändras på en sekund.
Min värld har rasat fullständigt :(
Det kan gå fort oxå. Det var en mamma kände som mådde dåligt och fick ingen cancerdiagnos på 2 månader och när han fick det så levde han 2 veckor
Det kan gå fort oxå. Det var en mamma kände som mådde dåligt och fick ingen cancerdiagnos på 2 månader och när han fick det så levde han 2 veckor
Vilken cancer var det?
Jag beklagar verkligen. Min mamma sitter och väntar på att få svar på om hennes bröstcancer har spritt sig, så jag vet hur det känns.
Försök prata med din vän, det är allt du kan göra. En del kan leva länge med spridd cancer, flera år. Andra har bara månader. En vän till mig levde 7 år efter sitt cancerbesked...
Vill inte fråga mera.