• LinaFina1

8-månaders vaknar 3-4ggr i timmen och vill amma ge mig tips!!!

Min åtta månaders bebis vaknar 3-4 ggr i timmen från att jag lagt honom vid nio tills jag går och sover vid tolv. När han vaknar när jag gått och lagt mig tar jag över honom till mig och sen samsover vi resten av natten så har inte riktigt koll hur många ggr han vaknar efter de men det är några ggr ibland en gpng gång i timmen. Vill helst sluta nattamma och kvälls amma utan endast ge han en slurk en stund efter gröten för jag vet att han inte är hungrig han vill bara snutta. Problemet är att han somnar vid bröstet och har gjort sen början i princip så måste hitta en annan lösning för att somna han på men vill inte använda mig av fem minuters metoden eller ngt som kräver att han ska va själv och gråta

• Svar på tråden 8-månaders vaknar 3-4ggr i timmen och vill amma ge mig tips!!!
  • Dijon

Han är ju i separationsfasen så jag skulle inte sluta nattamma om jag var du än.

• lövet2

Håll ut en månad, så finns det stora chanser att det löser sig av sig självt. Vid 8 månader sover de flesta riktigt eländigt dåligt, men det brukar ge sig efter några veckor.

• LinaFina1

Okej då är det bara att stå ut nu då och vänta på att det ska ge sig. Men hoppas verkligen att han snart börjar sova bättre har sovit en gång i sju timmar i streck annars har han vaknat iaf varannan var tredje timme men nu är det värre än någonsin. Har hållt på såhär i ca två veckor så då blir det förhoppningsvis bättre snart

• Dijon

Min har vaknat varannan var tredje timma hela tiden. Hon är 10 månader nu. Känns långt bort att hon skulle sova fler timmar i sträck.

• Emmask

Vår är 8,5 månader och likadan. Haft fyra dåliga veckor men nu börjar det bli bättre! Vi har henne i egen säng i eget rum sedan 2,5 månader tillbaka. Även om vi måste gå upp om nätterna längtar jag aldrig tillbaka till förut då hon sov hos oss och vi alla störde varandras sömn hela nätterna. Samsovning är toppen för många men för oss har detta varit nödvändigt för att vi alla skulle få ro. Det är nog som de andra säger, att detta är en fas. Jag hoppas att vi kommit ur den nu...

Svar på tråden 8-månaders vaknar 3-4ggr i timmen och vill amma ge mig tips!!!