Äter lite kan tyckas 8 mån +
För en vecka sedan märkte jag att min son på 8 månader inte längre åt den mängd ersättning som han brukar göra, 235 ml. Det har blivit mindre och mindre och nu vill han knappt ha ersättning alls. Jag försöker komplettera med semper gröt och det funkar bra till och från. Jag får i han en hel portion om jag avleder honom med att titta på babblarna. Då gapar han bra. Läste att jag skulle få i honom 2-3 omgångar gröt eller välling. Men välling total vägrar han, vilket jag tycker är bra då jag läst mycket dåligt om vällingen. Jag har gett honom turkisk yoghurt med frukt, fiber macka med leverpastej och vatten till. Vanlig mat får han av det som vi äter och det är sällan några problem att få i honom. Men jag vet inte hur jag ska få allt att gå ihop. Jag prövade förut med 6 mål om dagen. Ersättning, gröt, macka och vatten som första mål, sedan mellis 2 h efter med smoothi eller mosad banan/äggmos eller avokado sen lunch oftast vid 12.30 å då våran mat. Sen vid 16 mellis igen, antingen gröt eller yoghurt. Sen vill han inte ha något förrän han somnar och vill ha ersättning men bara lite utav det. Sen somnar han 20 + och vaknar 7 oftast. Det gick bra två dagar med denna måltidsschema men vid tredje gången så ville han inte äta istället, han kände sig inte hungrig och jag vill inte tvinga i honom maten heller :/ känns som.om vi hamnat i en ond cirkel med matvanorna. Hur ska jag göra? Ska jag vänta tills han blir hungrig eller hålla dom här tiderna vi har och bara ge honom det som han vill ha oavsett om det är mycket eller lite han äter?