Sluta amma - hjälp!!!
Vi har en dotter på 7 månader som ammas, hon äter nu två mål puré om dagen vilket går jättebra. Hon vägrar dock flaska, började ta napp för några veckor sen. Gröt gick bra men hon blev jättehård i magen så nu tar vi en paus.
Nu är problemet att jag kommer behöva ta en medicin och måste därför sluta amma. Vi har provat i några dagar med flaska, men hon vägrar flaskan och bara gråter, har provat med ersättning och med bröstmjölk i flaskan. Hon kan suga några tag men sen vill hon inte ha och blir ledsen. Hur sjutton ska vi göra - någon som har tips?
I dag är vi båda hemma och tänkte prova att inte erbjuda bröstet utan bara flaskan, så i morse ammades hon kl 7 sen dess har hon ätit puré och fått i sig lite från flaskan men inte mycket. Matar vi med sked går det bra med hon får ju inte i sig mycket. Jag handmjölkade ur och fick ut 50 ml bara.
Jag börjar undra om vi gör fel, ska jag fortsätta amma och prova med flaskan vid sidan av? Men då vill hon ju aldrig ha om hon får bröstet.
Vi känner oss jätteledsna över situationen och oroar oss för att vi gör fel, snälla har någon några tanker om detta?