• Anonym268

Får inte ha på mig klänningar?!

Hej! Min man låter inte mig ha klänningar på mig! Han sa att han inte ville se några korta klänningar så jag skaffade mig dem som är till knä men inte ens det duger för de har en öppning där back för att kunna gå. Har försökt att prata med honom lugnt men han säger att jag ser ut som en hora i dem. Jag har en fin kropp men det är absolut inte orsaken till varför jag vill ha klänningar utan för att det blir så jävla varmt på sommaren i byxor. Snälla ge mig tips om vad jag kan göra för att han ska acceptera att jag har på mig en klänning utan att klaga som sagt är de knälånga så jag tycker inte ens att de är horiga som han säger. Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Får inte ha på mig klänningar?!
  • Anonym (Tjenare)

Byt till en man som ser dig som en egen person och inte en ägodel.

• zooägaren

Du säger såhär till din man: "Det är min kropp, jag väljer mina kläder. punkt slut!" 
    Sen köper du precis dom klänningar du vill ha och bär dom med stolthet!

vilket as till man! 

Jag är hård , men ärlig!
  • Anonym (C)

Du ska inte bry dig om vad han säger utan ha de kläder du själv vill ha på dig.

Att han vill kontrollera dina kläder är en varningssignal. Är det fler saker han vill kontrollera?

• Tonensu

Du klär på dig vad du vill och struntar i vad han har att säga såklart!

• Santin

Den man som förbjuder mig att ha på mig det jag vill, den karln åker ut med huvudet före.

Vad blir det nästa gång? Inte få umgås med vem du vill? Inte gå ut och ta ett glas med dina vänner? Sätt ner foten nu!

• Anonym (run baby)

Finns bara ett råd att ge - skilj dig och spring sen då långt du kan bort från idioten.

• Djävulens Högra Hand

Förbudet är väl en sak i sig som är sjukt men det han kallar dig för ts är väl det värsta då det totalt visar att han inte har respekt mot dig. Finns massor av män som är män och inte förklädda grisar som utger sig för att vara man.

Ta inte sådan här skit för det kommer garanterat att eskalerar till värre...

Klart du ska ha vilka kläder du vill och inte bli kallad för kränkande ord.

• viseversa

Han äger dig eller?! Eller så säger du till idioten att du bestämmer själv vilka kläder du vill ha.

• Drottningen70

Tja... Om man LÅTER nån annan bestämma vad man ska ha på sig så behöver man nog nån som talar om både det ena och det andra .

så lyssna nu duktigt på maken och sluta upp med dumheter som att ge dig på att tänka själv :)

• viseversa

Ts har sagt upp sitt medlemsskap. Tråkigt att någon tillåter sig vara så hunsad av en annan människa=(

Svar på tråden Får inte ha på mig klänningar?!