• Anonym (Vet inte alls)

Är jag bara löjlig nu?

Jag är inte den som är känslosam av mig. För fem år sedan hade jag en affär kan man kanske kalla det med en man jag umgicks nära med. Jag var singel men inte han och därför bestämde vi oss också för att avsluta det ganska snabbt. Vi visste att vi fungerade bättre som vänner och egentligen även att han älskade sin flickvän och att det i vårt fall bara handlade om åtrå och att vi fungerade ihop och förvirring. Vi bröt all kontakt och har inte pratat sedan dess även om vi skildes som vänner. 

I alla fall så var en tidigare kollega i en olycka igår och jag blev kallad på möte för att få den nyheten personligen istället för via rykten eller massutskick och i mötet fick jag veta att en andra person varit inblandad och avlidit. Naturligtvis då denna min tidigare älskare eller vad han nu var.

Det är alltså en person jag haft sex med några gånger och sedan inte utbytt ett ord med på många år. Trots det så har jag suttit och gråtit hela eftermiddagen och arbetskamraterna tror troligen att jag spelar för att slippa jobba lika effektivt som vanligt eftersom de vet att jag inte direkt var nära med min tidigare kollega.

Är det här normalt eller är det bara jag som överreagerar? Jag kommer naturligtvis inte att berätta för någon för hans flickvän ska inte behöva råka få höra det och särskilt inte nu. Men är jag normal som sörjer ändå?

• Svar på tråden Är jag bara löjlig nu?
  • Anonym (Såklart)

Det är väl aldrig konstigt att sörja och det är alltid ledsamt när någon avlider. Oavsett om man känner personen eller inte. Du har ändå känt personen och haft kontakt tidigare så jag tycker inte alls det är konstigt!

• Anonym (Vet inte alls)

Tack. Jag känner bara lite fånig då och då när jag minns personen i fråga. Jag tror jag mest ville höra att det är ok.

Jag måste också säga att jag har förvrängt alla detaljer här såpass att hon inte skulle veta vad det rörde sig om om hon såg tråden. Kanske är hon en han eller dödsfallet hände tidigare eller åren är fel. Jag ville bara nämna att jag gjort allt jag kan för att inte göra uppenbart vem det gäller så att ingen vars partner nyligen dött drar den sorgliga slutsatsen att det är dem det handlar om.

Låter texten som att den handlar om dig så gör den garanterat inte det.

Svar på tråden Är jag bara löjlig nu?