• Axe

Det tog ett tag. Men nu är jag gravid!!

Jag har i ca 7 år försökt blir gravid. Först med min förre kille men det förhållandet sprack nog mycket pga att det inte blev något barn och pressen av fertilittsbehandlingar. Bra det kanske.

Nu har jag varit ihop med min nuvarande man i 4år. Vi har aktivt försökt få barn i 3år med hjälp av pergotime till och från. Vi skulle göra IVF nu till hösten. Tänkte äta ppiller över sommaren för att lindra min acne med samråd av läkaren. Fick väldigt ont i ena bröstet igår och bad maken köpa med ett test hem för att utesluta graviditet då jag äter lite starkare smärtstillande för tandvärk.

Så jag gjorde ett test igår och jag är gravid. När man minst anar liksom... Är så lycklig. Kan knappt ta in detta. Ska göra VUL på tisdag. Har haft en del symptom som jag viftar bort för att inte gå och få upp hoppet.

Jag är nog i vecka 7-8.

Ville bara skriva lite. ?

• Svar på tråden Det tog ett tag. Men nu är jag gravid!!
  • Jag är bara jag

Bara att gratulera! Glad  Är man inte steril kan det gå till sist vilket det ju gjorde. Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}

• Tonensu

Ett stort grattis! Lycka till med allt och njut av att vara gravid. Väldigt härlig känsla :D

• BCH52

Många grattis, ni har en spännande tid framför er. Sedan många underbara år med ert barn.

• Axe

Tack. Min man är i lite av chocktillstånd. Hehe men det släpper nog snart.

Svar på tråden Det tog ett tag. Men nu är jag gravid!!