• Anonym (Mammo)

Barnbitens fsk i Uppsala

Föräldrakooperativet Barnbitens Förskola, är den bra?

Hur är er uppfattning? Våra barn går på en annan Luthagsbaserad fsk i dagsläget men jag är inte nöjd och önskar byta.

Konstigt nog har jag inte hört något alls om Barnbiten trots att jag bor i krokarna. Orkar inte byta ( och jobbigt för barnen såklart) till nåt värre..

• Svar på tråden Barnbitens fsk i Uppsala
  • Anonym (Mammo)

Det här bådar inte gott, ingen från Uppsala som hänger här och vill dela med sig?!!

• elyse

Det ligger i Rickomberga, va?

Tänk på att det krävs en hel del föräldraengagemang i ett föräldrakooperativ (städa, vara vikarie etc). Ta konrakt med förskolan och hälsa på så får du veta hur det ser ut just där.

• Anonym (Mammo)
    elyse skrev 2015-06-11 22:27:40 följande:

Det ligger i Rickomberga, va?

Tänk på att det krävs en hel del föräldraengagemang i ett föräldrakooperativ (städa, vara vikarie etc). Ta konrakt med förskolan och hälsa på så får du veta hur det ser ut just där.

Snarare angränsande mot Stabby, tänk bakom Tiundaskolan typ.

Har pratat med dem men allt låter jämt så bra...

Ser föräldraengagemang som något positivt.
  • Sous

Glinet har jag hört ska vara bra (ligger också vid Stabby), annars kan jag rekommendera att du tittar på förskolorna i Eriksberg, Gluntens montessori eller Voksenåsen, de ligger bara ett par minuters promenad bort och där finns mer platser än i överbefolkade Luthagen. Barnbiten vet jag tyvärr inget om jag heller, trots att jag bor i området...

• Sous
    Sous skrev 2015-06-12 06:47:46 följande:

Glinet har jag hört ska vara bra (ligger också vid Stabby), annars kan jag rekommendera att du tittar på förskolorna i Eriksberg, Gluntens montessori eller Voksenåsen, de ligger bara ett par minuters promenad bort och där finns mer platser än i överbefolkade Luthagen. Barnbiten vet jag tyvärr inget om jag heller, trots att jag bor i området...

Eller.. de ligger ju i Ekeby, men hör till Eriksbergsområdet.
  • Anonym (Mammo)
    Sous skrev 2015-06-12 06:47:46 följande:

Alla tips är bra! Ska kolla upp de du nämner.

Konstigt att man inte vet nåt om Barnbiten fastän de ligger inom ens område så att säga. Förskolan är liten men ändå...
  • Anonym (Mammo)

[quote=75413362][quote-nick]Sous skrev 2015-06-12 06:47:46 följande:[/quote-nick]Glinet har jag hört ska vara bra (ligger också vid Stabby), annars kan jag rekommendera att du tittar på förskolorna i Eriksberg, Gluntens montessori eller Voksenåsen, de ligger bara ett par minuters promenad bort och där finns mer platser än i överbefolkade Luthagen. Barnbiten vet jag tyvärr inget om jag heller, trots att jag bor i området...[/quote Gluntens montessori och Glinet, orkar du berätta vad du hört ska vara bra med dem? Voksenåsen verkar ju även varar ett"nattis" så det blir kanske svårt att få plats där. Hmm, sen vet jsg tyvärr inte så mycket om montessoripedagogiken heller... Får läsa på.

• Anonym (anonym)

Hej!

Vi är också nyfikna på Barnbiten. Hur gick det för dig till slut?

Svar på tråden Barnbitens fsk i Uppsala