• Copyjulia

Ofta punka på Phil & Teds?

Köpte en Phil & Teds Vige syskonvagn för några veckor sedan och det är redan punka på den. Jag var skeptisk till att köpa en vagn med lufthjul redan från början men säljaren sa att Phil & Teds väldigt sällan får punka. 

Ni som har Phil & Teds (nyare modeller), få ni ofta punka?

• Svar på tråden Ofta punka på Phil & Teds?
  • viseversa

Japp vi hade ofta punka på våran P&T men tyckte det var en toppen vagn ändå.

• isolande

Samma här, hela jäkla tiden.... En av anledningarna till att den såldes efter ca 8 mån och aldrig mer lufthjul Drömmer

• Fly20

Vi hade en vibe i ca 1 år och inte en enda punka. Dock är det viktigt att pumpa däcken. Så länge de är hårda och man inte kör på något glas eller liknande bör du inte få punka. Har haft fler vagnar med lufthjul under alla år och tror vi bara bytt slang 2 ggr.

• Copyjulia
    Fly20 skrev 2015-06-11 21:10:09 följande:

Vi hade en vibe i ca 1 år och inte en enda punka. Dock är det viktigt att pumpa däcken. Så länge de är hårda och man inte kör på något glas eller liknande bör du inte få punka. Har haft fler vagnar med lufthjul under alla år och tror vi bara bytt slang 2 ggr.

Hur ofta ska man pumpa? Vi hade haft den i ca 3-4 veckor och hade inte pumpat den under tiden.
  • Copyjulia
    isolande skrev 2015-06-11 15:11:15 följande:

Samma här, hela jäkla tiden.... En av anledningarna till att den såldes efter ca 8 mån och aldrig mer lufthjul Drömmer

Ja vi börjar redan fundera på ny vagn. Nu har dessutom ena hjulet börjat gnissla högljutt. Känns trist med en helt sprillans ny vagn. Innan den här hade vi en Brio Go i 2 1/2 år som det aldrig var minsta fel på. 
  • Fly20

Det blir till en vana att pumpa. Brukar känna lite då och då på däcken. Är de lite mjuka pumpar jag ???? skulle tippa på någon gång i månaden eller så.

• isolande
    Fly20 skrev 2015-06-11 21:56:20 följande:

Det blir till en vana att pumpa. Brukar känna lite då och då på däcken. Är de lite mjuka pumpar jag ???? skulle tippa på någon gång i månaden eller så.

Men det är ju hur drygt som helst att varannan morgon när man ska ut, bråttom till dagis, ställa sig i snöslask, regn och skit och pumpa däck? var fan e pumpen liksom? Vi bytte slangar jämt också för att slippa, men det verkade inte spela någon roll....

Nä, jag blev less på det och sålde.
  • HärligaStockholm

Köp en Teutonia istället. Jag har aldrig, under tre års tid och dagligt användande, haft punka på min.

Dessutom så har Teutonian överlägset bäst stötdämpning. Teutonia Prestige skulle jag rekommendera.

• Fly20

Inte varannan morgon. Någon gång i månaden. Det är väl inte jobbigare än att pumpa cykeln. Tar Max en minut. Det är ju inte så att du alltid behöver pumpa alla däcken samtidigt.

• Copyjulia

Vi ska köpa en annan vagn. Aldrig mer luftdäck. Punka två ggr på en vecka nu!!! Herregud, vi bor ju i stan och kör inte direkt i nån terräng. Funderar på Emmaljungas nya dubbelvagn. 

• isolande
    Copyjulia skrev 2015-06-13 20:30:30 följande:

Vi ska köpa en annan vagn. Aldrig mer luftdäck. Punka två ggr på en vecka nu!!! Herregud, vi bor ju i stan och kör inte direkt i nån terräng. Funderar på Emmaljungas nya dubbelvagn. 

Emmaljunga är de enda vagnarna jag varit nöjd med! Lycka till :)
  • Copyjulia
    isolande skrev 2015-06-14 07:57:49 följande:
    Emmaljunga är de enda vagnarna jag varit nöjd med! Lycka till :)
    Skönt att höra.
Svar på tråden Ofta punka på Phil & Teds?