• Thea08

Köpa babymat på Alcudia?

Hej!

I aug åker vi Alcudia, Mallis, med Ving. Vi har varit där flera gånger förut med våra större tjejer men i år har vi ett nytillskott med oss, hon kommer bli 10 månader när vi åker. 

Hur är utbudet med barnmat där? Vi kommer bo på Viva Tropic (ligger hyfsat långt upp, mot hamnen till) och det finns dels ett supermarket i hotellet men även flera runt om oss... Men jag kommer ju inte ihåg alls om det ens fanns barnmat eller blöjor i dessa affärer?? Någon som vet?

Jag kommer packa ner grötpulver, det känns ju lätt, och antagligen så ammar hon fortfarande en del då det går lite trögt med ätandet av "vanlig" mat, men vill ju veta hur mycket jag "måste" packa ner =)

Tack!

• Svar på tråden Köpa babymat på Alcudia?
  • Trippelmamma76

Vet inte säkert, men i Italien funkar det inte. De har inte burkmat på samma sätt som vi, utan det är i så fall bara köttråvara etc i burken. Det ska blandas med någon slags särskild gröt. Man förväntas laga mat hemma.

Spanien kan vara annorlunda men om du inte får tvärsäkra råd så ta med. Blir ju rätt många kilo för en vecka tyvärr. Såg iofs att det finns något företag som levererar hela veckans behov till destinationen. Lät supersmidigt! Googla det är mitt tips! (Bör bli billigare än att betala övervikt, och så får babyn det den är van vid!)

• Kimban

Dom har barnmatsburkar, men inte i samma utsträckning som vi har, inte till stora barn i alla fall. Sonen va 11 månader när vi va på Mallorca. Utbudet va litet (till hans åldersgrupp) och jag minns att de va väldigt vattninga nästan som soppa vissa av de.

Svar på tråden Köpa babymat på Alcudia?