Ge mig era bästa 5-årskalastips! Tack!
Hej! Vi har bjudit hit 9 barn, alla 5 år, på kalas i helgen. En hel dagisgrupp.
De kommer kl 12 till 14.
Vad hittar vi på med dem?
Har smått panik faktskt.
Hjälp
Hej! Vi har bjudit hit 9 barn, alla 5 år, på kalas i helgen. En hel dagisgrupp.
De kommer kl 12 till 14.
Vad hittar vi på med dem?
Har smått panik faktskt.
Hjälp
Dansstopp, fiskedamm. Två timmar går dock rätt snabbt. Man bjuder på lite mat. låter de leka lite fritt och sen kanske två korta aktiviteter sen är det över.
När vi hade femårskalas var det typ tio barn. Vi inledde (efter att alla barnen kommit och alla paket öppnats) med att jag ställt fram massor med pysselsaker på vårt stora matbord och en helvit partyhatt vid varje plats. Så fick barnen dekorera dessa hattar fritt. Där gick typ 20-30 min. Det var ju många föräldrar kvar också och de hjälpte sina barn med pysslandet.
Sen fika. Sen fri lek. Sen fiskdamm. Sen hade två timmar gått. Inga problem.
Tack! Jag hoppas på uteväder.
Fler lektips ute?
Hade 4 årskalas, men funkar ju på 5 också. Hinderbana hade vi i trädgården. Ta vad du har typ.
Slog in såpbubblor och hängde upp i ett träd som alla fick ta efter hinderbanan och så roade dom sig med det en stund.
Skattjakt kan du ha, typ låt alla få leta upp skatten som innehåller pengar av något slag, så får dom använda pengarna till att handla korv/glass eller vad ni bjuder på.
Spänn upp ett stort papper, sådant från pappersrulle på en husvägg, eller någon annan byggnad i trädgården. Lägg fram kritor, pennor eller vattenfärger (beroende på klädsel då). Och låt dom skapa bäst dom vill.
Eller tita upp en stor gris/åsna/ko och så fram med penna och ögonbindel och sätt knorren/svansen på valfritt djur. Går ju att rita upp på papper från rullen.
Ta ut musik och kör disco/dansstopp i trädgården.
Ge varje barn fem kronor. Sen får de "köpa" vars fem saker i en kiosk