• Anonym (Mhm)

Hjälp mig innan det händer något tokigt :/

Hej, skulle behöva lite tips och råd om vad jag ska ta mig till?
    Är 30 år och min sambo är 29, vi har varit tillsammans i 9 år nu och fick barn för 4 års sen.
    Det känns som om kärleken inte finns kvar där längre, knappt att man får sig en puss innan man sommnar, inga spontana kyssar eller kramar eller gos.
    Efter vi fick barn har sexlivet gått rakt neråt, först skyllde hon på förlossningsdeprission och det köper jag. Sen sa hon att om hon fick mer egentid så skulle det blir bättre, och få börja träna och att jag skulle ta mer ansvar hemma. Allt detta har jag gjort och mer därtill, men fortfarande så har vi inte mer sex än 1 gång i månaden. Ofta får jag förklaringen när jag frågar om vi kan ha sex är att hon är trött,ingen lust med mera. Nu börjar jag undra om hon kan ha hittat någon annan, men det säger hon att hon inte har och att hon älskar mig. Men vad är då felet, det kan hon inte själv svara på. Så frågan är ju om det är fel på mig, men jag tycker att 1 gång i månaden är lite för lite. Denna diskussion har vi haft i 4 år nu och den har ju inte blivit bättre eller resultatet direkt. Jag  råkade titta in på hennes facebook där någon hade lagt ut några spåkort och man kunde fråga vad som helst, då hade hon skrivit: Min framtid...... Precis som om hon är trött på allt vi har och vill ha det bättre.Allt folk skriver till henne på facebook tar hon bort, likaså meddelande hon får i telefon. Men jag vet inte, jag kanske är väldigt orolig av mig?
  • Svar på tråden Hjälp mig innan det händer något tokigt :/
  • Anonym (Tips o tankar)

Med det att gå på och inget annat hade jag inte tänkt otrohet. Att du tolkar "min framtid" som en framtid uran dig beror nog på din oro. Skulle ju lika gärna kunna handla om jobb, fler barn etc. Låter som fällan många hamnar i. Slentrian i livet, trött pga småbarn, inte tid för varandra osv. P-medel som stör hennes sexuella lust? Kanske ta en weekend bara ni två, utan mobiler etc och bara vara med varandra. Skratta ihop, ha skoj, va lite barnsliga- utan krav på sex. Ge fysisk närhet (tex helkroppsmassage) utan snack om sex. Börja krama och kyssa henne utan att dra det längre. Locka fram hennes lust kravlöst. Press på sex är lustdödaren nr 1!

• Tautolog

Jag förstår din frustration och lider med dig. Jag har varit i liknande sits så jag vet verkligen hur jobbigt det är. I mitt fall så trodde jag, precis som du, att jag kunde göra saker för att få hennes sexlust att stiga, men saken var ju den att jag redan stod för större delen av hushållsarbetet, hon hade hur mycket tid som helst att träna med mera. Efter ett par jobbiga år så kröp det till slut fram att det var hennes känslor till mig som inte var starka nog. Det var en jobbig period och vi bestämde oss för att försöka få liv i det. Men det var bara jag som försökte och till slut kände jag att jag inte orkade mer och efter ett långt samtal så beslöt vi att gå skilda vägar.

Det hade kanske kunnat sluta annorlunda om vi varit bättre på att kommunicera. Mitt ex var väldigt dålig på att prata och ta upp saker som bekymrade henne. När lusten minskade för henne och jag pratade om det fick jag dra ur svaren ur henne. Jag valde att backa och ge henne mer utrymme men jag borde ha pratat mer och mer.

Det behöver såklart inte vara så för er, men försök kommunicera (men såklart utan att anklaga).

• Underhill

Trivs hon med sig själv? Har hon börjat tränat eller tar hon sig inte tiden/har hon inte lust/ork?...låter som hon behöver gaska upp sig och komma upp på banan igen!...svårt för dig att göra det för henne...

Eventuellt och om du känner att du kan, så kan det funka om du ger henne lite andrum från era diskussioner i ämnet och tar hand lite mer om dig själv utan att det blir dumt eller konstigt för det. Uppskattning och uppmuntran vill vi ju alla ha mer eller mindre för det menar jag :)

E vi överens så kör vi
  • dykarn

Ja det har jag fått höra att sluta tjata så blir det bättre.
    Dock har det aldrig blivit bättre och man får påminna henne om att det var ett tag sen.
    Det kanske är mitt fel till stor del också, så jag kanske skulle sluta tjata, men frågan är hur lång tid det kan ta, är ju ganska sugen på sex ofta och vara utan i ett halvår lär ju tära på slangkalle!

• BengtH
    Anonym (Mhm) skrev 2015-06-09 20:03:05 följande:
    Hej, skulle behöva lite tips och råd om vad jag ska ta mig till?
    Är 30 år och min sambo är 29, vi har varit tillsammans i 9 år nu och fick barn för 4 års sen.
    Det känns som om kärleken inte finns kvar där längre, knappt att man får sig en puss innan man sommnar, inga spontana kyssar eller kramar eller gos.
    Efter vi fick barn har sexlivet gått rakt neråt, först skyllde hon på förlossningsdeprission och det köper jag. Sen sa hon att om hon fick mer egentid så skulle det blir bättre, och få börja träna och att jag skulle ta mer ansvar hemma. Allt detta har jag gjort och mer därtill, men fortfarande så har vi inte mer sex än 1 gång i månaden. 
    Tjejer klarar sig länge utan sex, deras sexbehov går i dvala efter att de har fött barn, så det är inte säkert att din flickvän är otrogen. Hon är säkert bara uttråkad.
Svar på tråden Hjälp mig innan det händer något tokigt :/