• Dasha

Bebisen glider ner i sätet

Hej!

har ett problem med min vagn Trille (kanske är likadant med alla vagnar).

Sittdynan är för glatt, bebisen (9 mån) glider ner från sittläge!
    vad kan jag göra?

• Svar på tråden Bebisen glider ner i sätet
  • c4trin

Tar du testat en annan dyna som ger mer stöd? Spänner du fast barnet? Det kan ju ge extra stöd

N 140128
  • laurela

Hej,

Har inte haft samma vagn som du men har två barn och har aldrig upplevt det.

Går det att justera sittpositionen och benstödet? Använder du bältet, det gör du säkert och man vill inte barnet ska få ont av bältet men det låter inte bekvämt eller säkert för bebis.

Ett tips är att skaffa en bra sittdyna.

Kram

• Dasha

tack för era svar!

det finns många sittdynor, men vilka gör att bebisen inte glider ner?

har ni provat någon av dem här?

www.babyland.se/barnvagnar_tillbehor_dynor

det står inte på någon av dynorna att barnet inte glider ner, står bara att det är varmare och mjukare.

jag trodde först att barnets våroverall är för glatt, men det är likadant även med jeans/tröjan. Jag glider ner på samma sätt när jag sitter på sängkanten med silkeslakan på. jätteobekvämt

laurela skrev 2015-06-08 11:55:57 följande:

Använder du bältet, det gör du säkert 

ja, det är klart!

Kram

Tack! har du tips på vilken som är bäst?

med första barnet hade vi en begagnad emmaljunga vagn, hon gled aldrig ner, men kanske för att tyget var så gammalt och slitet?

Går det att justera sittpositionen och benstödet?

ja, men han glider ner ändå
  • c4trin
    Dasha skrev 2015-06-08 14:22:35 följande:

tack för era svar!

det finns många sittdynor, men vilka gör att bebisen inte glider ner?

har ni provat någon av dem här?

www.babyland.se/barnvagnar_tillbehor_dynor

det står inte på någon av dynorna att barnet inte glider ner, står bara att det är varmare och mjukare.

jag trodde först att barnets våroverall är för glatt, men det är likadant även med jeans/tröjan. Jag glider ner på samma sätt när jag sitter på sängkanten med silkeslakan på. jätteobekvämt

ja, det är klart!

Kram

Tack! har du tips på vilken som är bäst?

med första barnet hade vi en begagnad emmaljunga vagn, hon gled aldrig ner, men kanske för att tyget var så gammalt och slitet?
    ja, men han glider ner ändå
    Jag har Inovis dyna med sidstöd, sonen sitter som en kung i den. Han kasar dock i vagnen när jag tvättat den och han fått sitta utan
    N 140128
  • Dasha
    c4trin skrev 2015-06-08 20:58:20 följande:
    Jag har Inovis dyna med sidstöd, sonen sitter som en kung i den. Han kasar dock i vagnen när jag tvättat den och han fått sitta utan
    tack!

två frågor till, om du har tid

Går det att fälla ner vagnen med den i liggläge?

är den inte för varm på sommaren?
  • c4trin
    Dasha skrev 2015-06-08 22:44:44 följande:
    tack!

två frågor till, om du har tid

Går det att fälla ner vagnen med den i liggläge?

är den inte för varm på sommaren?
    Ja absolut går den att fälla ner, den följer i alla fall min vagn perfekt. Nej han har inte varit varmare med den än utan den på sommaren :)
    N 140128
  • Dasha
    c4trin skrev 2015-06-10 07:50:25 följande:
    Ja absolut går den att fälla ner, den följer i alla fall min vagn perfekt. Nej han har inte varit varmare med den än utan den på sommaren :)
    tack!

den färger inte av sig?

vi har nästan köpt en igår, men läste nån recension att ljusa kläder får på sig färgen, och att den ser nopprig ut efter bara tre månader.
  • c4trin
    Dasha skrev 2015-06-10 11:32:06 följande:
    tack!

den färger inte av sig?

vi har nästan köpt en igår, men läste nån recension att ljusa kläder får på sig färgen, och att den ser nopprig ut efter bara tre månader.
    Har jag aldrig hört talas om och har många vänner som också har den. Har själv den ljusgrå och den e toppen, ingenting negativt att säga alls om den. Håller formen bra tycker jag och kuddarna är lika mjuka och goda som i början. Har haft min i ca 1 år och den är inte nopprig :) Kanske någon som har haft väldig otur? Eller så har jag helt enkelt haft tur :)
    N 140128
Svar på tråden Bebisen glider ner i sätet