Tänk tillbaka till när ditt första barn var 3 månader ...
Hur mådde du då? Hade kroppen återhämtat sig från graviditeten och förlossningen? Hade du 100% ork och energi?
I några aktuella trådar har det diskuterats mer hypotetiskt hur en vanlig mamma egentligen mår 3 månader efter sin förlossning. Vad hon orkar och klarar av osv. Nu undrar jag hur just du mådde!
Själv mådde jag oförskämt bra. Mycket bättre än många andra jag kände. Jag hade mått bra under graviditeten och förlossningen gick utan komplikationer (fast jag sprack en del). Inga problem med ryggen eller bäckenet. Ingen depression eller några andra hormonproblem. En väldig sömnbrist förstås, så golvet gungade under fötterna i bland. Jag hade inte läkt helt och hållet, så jag kunde inte sitta på en cykel - eller ha sex för den delen. Flera mjölkstockningar tyvärr, och de tog på krafterna förstås. Blodtrycket var fortfarande lite lågt efter graviditeten, men jag hade lärt mig hur jag skulle undvika att svimma. På det stora hela skulle jag säga att jag var arbetsduglig till 70-75%. Du då?