• skånetös1984

Bästa sulkyn/resevagnen?

Ge mig alla era tips på bästa vagnen?

Kravet är att den ska vara vändbar. Vi är ute efter en vagn som komplement till vår bugaboo Buffalo som kan bli ganska klumpig att ha med sig. Vi tänkte ha den som resevagn men även extravagn när vi bilar ner till mina föräldrar i Skåne. Så vi vill ha en vagn som är lite mer stabil och robustare än en paraplyvagn man enbart har med på utlandsresa 1 gång per år.

Vi var lite inne på bugaboo bee men fått så delade recensioner om den och då den är ganska dyr känner vi att ska vi lägga nästan 7000 på en extravagn så ska den vara riktigt bra.

Vår son kommer vara 7 månader första gången vi reser med den o vi hade tänkt ha den ett ganska bra tag därefter.

Så ge mig alla era råd o tips och skriv gärna varför ni rekommenderar just den vagnen.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bästa sulkyn/resevagnen?
  • En PantherTant

Babyzen yoyo

Mitt förslag är inte vad du söker, men garanterat ett bättre val. Har du väl köpt den vill du inte ha någon annan

Använder vår dagligen, men perfekt också på resor när går som handbagage. Använt vår på mammabootcamp, syskonens friidrottsträningar, i djurparker, till stadsbesök, på restauranger, konserter, på kryssning, gårdsloppisar, ja överallt sommar som vinter. Har man fullt i bilen, ja då ryms den mellan sätena.

• skånetös1984

Vi va inne på den först men han är bara 7 mån när vi reser och det blir för tidigt att ha en framåtvänd vagn. Som dessutom inte har fullt liggläge.

• Dixie

vi har haft en quinny zapp xtra - liten och smidig, vändbar och lätt att köra - det är dock ingen vagn man kör i terräng, men ska man inte på skogspromenader är det bra! 

• isolande

MacLaren XT hade vi ett tag, en paraplysulky som är ganska stor och bra för långa föräldrar. Den är dock rätt stor ihopvikt. Superbra vagn annars, stabil och lyxig. Skulle jag ha bara en paraplysulky så skulle jag ha en sån här. Vi gjorde oss av med våran för den var lite för lyxig och stor för att bara ha som resevagn.

Chicco Liteway har vi nu och den är perfekt som extravagn. Liten ihopfällbar, lätt och enkel. Vår är rätt skev och sladdrig efter några vändor in och ut ur flygplan, men den duger än.

Ditt barn är ju litet, så kan du inte kolla på en såndär vändbar paraplysulky som Babyjogger säljer. Tror de heter Vue. Säljs på Lekmer för 3000 kr. En sån hade nog jag satsat på om jag skulle köpa sulky idag.

Svar på tråden Bästa sulkyn/resevagnen?