• Decibel84

Så låg

Utredningen visade att allt ser bra ut, spolningen visade att jag inte har passage på vänster sida.
    Vi har haft sex oskyddat i tre år.
    Blodprover visar ägglossning och nu har jag ätit pergotime i fem dagar.
    Läkaren såg en fin äggblåsa och slemhinnan var fin.
    Så det är ju jätte bra, det är inte alla som reagerar bra på pergo, så jag blir glad!

Idag ska jag ta otrivelle för att på måndag förmodligen insemineras.
    Läser att det är 25% som lyckas efter en inseminering, och de är då om man är under 35......vilket jag är.

Jag tycker siffran är extremt låg.
    Om den ligger på 25% med hjälp, hur lågt är det inte då naturligt?

Känns helt hopplöst och skulle behöva lite solskenshistorier känner jag.
    Ni som inseminerats, hur många försök?
    Privat, klinik?

Vi går på sophia hemmet.
    Har även övervikt vilket gör att jag i nuläget inte är berättigad IVF

Har gått ned 30 kg men behöver gå ner mer men det är bara så himla svårt och allt stressar mig enormt.
    Min ålder stressar mig jag har inte så många år att "bolla med"
    Efter 35 är allt mycket mycket svårare när det gäller att få hjälp.

Dela hemskt gärna med er för just nu känns allt väldigt hopplöst.

• Svar på tråden Så låg
  • happiegirl

Hej min vän!
    Usch vad kämpigt du (och din partner?) måste ha det! Förstår att det känns mörkt, och man tycker lätt att allt är så meningslöst att man vill ge upp.. Förstår såklart att det stressar dig med din ålder. Men kära du, det behöver du inte känna. 
    Min pappa har sedan flera år ett förhållande med en kvinna och de fick ett gemensamt barn ihop för 1,5 år sedan. Han var då 47, kvinnan 45. 
    Min pojkväns pappa fick hon när han var runt 55. 
    Åldern spelar ingen som helst roll. Utan hur man uppfostrar och älskar sitt barn. Förstår att du vill bli gravid så snabbt som möjligt, men om det nu inte skulle gå så snabbt som du önskar är det i alla fall lugnt med tiden! 

Jag vet många som lyckats med inseminering efter ett par försök. Ge inte upp! 
    Du är stark som klarar detta, beröm dig själv och försök njuta av allt annat i livet som du faktiskt har! 
    Styrkekram!

Svar på tråden Så låg